Lung Cancer

משטר טיפולי הכולל ציספלטין ביחד עם pemetrexed (אלמיטה) + רדיותרפיה בסרטן ריאות של תאים לא קטנים בשלב III משיג תגובה מבטיחה עם רמת רעילות סבירה (Lung Cancer)

סרטן ריאה

מאת  מערכת אי-מד

אנליזה חדשה מ-Lung Cancer.  מצביע על כך שמשטר טיפולי הכולל ציספלטין ביחד עם  pemetrexed  (אלמיטה, אלי-לילי) + רדיותרפיה (RT)  בסרטן ריאות של תאים לא קטנים (NSCLC)  בשלב III משיג תגובה מבטיחה עם רמת רעילות סבירה. 

החוקרים מציינים כי הטיפול הסטנדרטי הנוכחי ב-NSCLC הוא  מישלב של פרוטוקול מבוסס פלטיניום . פעילות סינרגרטית פרה-קלינית של פמטרקסד עם RT ורעילות מועדפת הובילה לביצוע מחקרים קליניים שנועדו להעריך את פרמטקסד בפרוטוקול כימו-קרינתי.

במסגרת סקירת ספרות של שילוב פרמטקסד + RT במטופלים בשלב III של NSCLC שכללה את מאגר המידע של MEDLINE , אבסטרקטים שהוצגו בכנסים, ומאגר מידע של רשם של  מחקר קליני.

החוקרים מדווחים כי איתרו 19 מחקרים שונים המייצגים את כל מאגרי המידע שנסקרו, לרבות 11 מחקרים בשלב I  , ו-8 בשלב II . 

מבין 6 המחקרים בשלב II שהכילו מידע מלא, חציון ההישרדות הכוללת נע בין 18.7 ל-34 חודשים.  דלקת הוושט ודלקת ריאות הופיעו ב-0-16% ו-0-23% מהמטופלים, בהתאמה.

מתוך המחקרים שעדיין רצים, היה מחקר שלב III אחד ו-4 בשלב II עם פמטרקסד ב-NSCLC מקומי מתקדם. נמצא שפמטרקסד יכול להינתן באופן בטוח במינון סיסטמי מלא ביחד עם ציספלסטין או קרבופלטין בצמוד למצן מינוני קרינה רדיקליים לבית החזה.

החוקרים מסכמים כי בעוד שיש צורך בקבלת התוצאות של המחקר שעדיין רץ , מחקר שלב III , ה-PROCLAIM , בכדי לקבוע באופן מוחלט את היעילות של פרקסמנטד-ציספלסטין + RT בשלב III של NSCLC , התוצאות הקיימות כבר ממחקרי שלב II מצבייעם שמשטר טיפולי זה משיג פרופיל עם פעילות מבטיחה ורמת רעילות סבירה.

Lung Cancer.2015 Jan 14

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה