Lung Cancer

האם יש עדיפות לשילוב Etoposide-Cisplatin על-פני Carboplatin-Paclitaxel בטיפול בממאירויות מסוג NSCLC? (מתוך J Clin Oncol)

בחולים עם ממאירות מסוג NSCLC (Non Small Cell Lung Cancer) בשלב III, השילוב של Etoposide-Cisplatin מלווה בשיעורי הישרדות כוללים דומים, אך רעילות גבוהה יותר, בהשוואה לשילוב Carboplatin-Paclitaxel, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

החוקרים הופתעו מממצאי המחקר, מאחר והניחו כי שילוב Etoposide-Cisplatin יביא לשיעורי הישרדות טובים יותר, אעפ”י שמדובר במשלב בעל רעילות גבוהה יותר.

שילוב Cisplatin-Paclitaxel במינון נמוך, הנסבל טוב יותר, הועלה כאפשרות חליפית למשלב Etoposide-Cisplatin, אך עלה חשש כי שילוב Cisplatin-Paclitaxel פחות יעיל במונחים של בקרת מחלה.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-1,800 חולים עם אבחנה חדשה של NSCLC בשלב III, במטרה לערוך השוואה בין Etoposide-Cisplatin ובין Cisplatin-Paclitaxel. כל החולים קיבלו בנוסף טיפול קרינתי.

1,343 החולים שטופלו במשלב Cisplatin-Paclitaxel קיבלו בסיכומו של דבר חציון של חמישה מחזורי טיפול כימותרפי, כאשר 46.8% קיבלו שישה או שבעה מחזורי טיפול. מבין 499 המטופלים במשלב Etoposide-Cisplatin, 81.8% קיבלו שני מחזורי טיפול והיתר טופלו במחזור יחיד.

מניתוח לא-מתוקן של הנתונים עלה כי חציון ההישרדות הכוללת היה טוב יותר עם Etoposide-Cisplatin (17.3 חודשים), בהשוואה ל-Cisplatin-Paclitaxel (14.6 חודשים). עם זאת, מניתוח 381 זוגות חולים תוך תקנון להבדלים בגיל, המוגלובין, ריכוז אלבומין, ירידה במשקל ומדד מחלות רקע, לא תועד יתרון הישרדותי למשלב Etoposide-Cisplatin.

בחולים שטופלו במשלב Etoposide-Cisplatin תועדה היארעות גבוהה יותר של אירועים חריגים במהלך ארבעת חודשי הטיפול הראשונים, עליה במספר הביקורים במרפאות אונקולוגיות ועליה במספר האשפוזים, בהשוואה לחולים שטופלו במשלב Cisplatin-Paclitaxel.

לדברי החוקרים, מתוצאות המחקר עולה כי בחולים שטופלו במשלב Etoposide-Cisplatin תועדה היארעות גבוהה יותר של תחלואה, כלומר, משטר טיפול זה רעיל יותר, אך זאת ללא עדות ליתרון הישרדותי. הממצאים תומכים במשלב Carboplatin עם Taxol כבסיס לטיפול הכימותרפי וכי טיפול זה אינו נחות בהשוואה למשלב Etoposide-Cisplatin.

עם זאת, מדובר במחקר רטרוספקטיבי ודרושים מחקרים אקראיים ומבוקרים במטרה לענות על סוגיה זו.

J Clin Oncol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה