Lung Cancer

התועלת של Crizotinib בטיפול בחולים עם ממאירויות של הריאה (N Engl J Med.)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי ל- Crizotinib פעילות משמעותית כנגד ממאירויות של הריאה מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) עם סידור מחדש של הגן ROS1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Crizotinib כבר משווק לטיפול בחולים עם NSCLC בשלב מתקדם עם סידור מחדש של גן ALK (Anaplastic Lymphoma Kinase), המצוי בכ-4-5% מהחולים עם גידולי NSCLC. לדבריהם, סידור מחדש של הגן ROS1 מגדיר תת-קבוצה מולקולארית שניה של חולים עם NSCLC בהם יש תועלת לטיפול ב- Crizotinib.

מדגם המחקר כלל 50 חולים עם גידולי NSCLC מתקדמים עם סידור מחדש של הגן ROS1, במדגם הארכה של מחקר בשלב 1 להערכת Crizotinib. החולים טופלו ב- Crizotinib במינון פומי של 250 מ”ג, פעמיים ביום. מרבית החולים (84%) קיבלו טיפול קודם.

Crizotinib נמצא פעיל מאוד באוכלוסיית חולים זו, עם שיעורי תגובה כוללית של 72%, עם שיעורי תגובה מלאה של 6% ושיעורי תגובה חלקית של 66%. להשוואה, שיעורי התגובה לטיפול כימותרפי ציטוטוקסי בחולים עם NSCLC שטופל בעבר נעים סביב 10% ומטה.

התגובה לטיפול ב- Crizotinib במדגם החולים עם NSCLC וסידור מחדש של גן ROS1 נותרה לאורך זמן, עם המשך תגובה בעת איסוף הנתונים ב-64% מהחולים. חציון משך התגובה עומד על 17.6 חודשים וחציון ההישרדות ללא-התקדמות עומד על 19.2 חודשים, כאשר 25 חולים (50%) עדיין מצויים במעקב אחר התקדמות.

למרות שהמחקר לא כלל קבוצת ביקורת, הממצאים עולים בהרבה על הצפי עם הטיפולים הסטנדרטיים כיום.

פרופיל הבטיחות של Crizotinib דומה לזה שתואר בחולים עם ממאירויות NSCLC עם סידור מחדש של גן ALK. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו ליקוי בראיה (82%), שלשולים (44%), בחילות (40%) ובצקת היקפית (40%). מרבית תופעות הלוואי היו בדרגה 1 או 2. רק חולה אחד הפסיק את הטיפול ב- Crizotinib בשל רעילות.

N Engl J Med. 2014;371:1963-1971

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה