Lung Cancer

ההשפעה הקלינית של נוכחות וחומרת מחלת ריאות חסימתית כרונית על החלטות לטיפול בסרטן ריאות (BMC Pulm Med)

 

בכתב העת BMC Pulmonary Medicine מדווחים חוקרים על ממצאים חדשים מהם עולה שכיחות גבוהה יותר של מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD או Chronic Obstructive Pulmonary Disease) בחולים יפנים עם סרטן ריאות. על-בסיס הנתונים לפיהם חומרת COPD הינה אחד הגורמים החשובים בהחלטות הטיפול, הערכה מקיפה באמצעות ברונכוסקופיה עשויה לסייע בתהליכי קבלת החלטות לטיפול בחולי סרטן ריאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוכחות COPD עשויה לנבא פרוגנוזה גרועה יותר בחולים עם סרטן ריאות. עם זאת, לאור הנתונים המוגבלים אודות השכיחות של מחלת הריאות הכרונית וחומרתה בחולים אסייאתים עם סרטן ריאות, ההשפעה הקלינית של נוכחות וחומרת COPD באוכלוסיה זו לא נבחנה היטב.

ההשפעה הקלינית של נוכחות וחומרת מחלת ריאות חסימתית כרונית נבחנה ב-270 חולים יפנים עם אבחנה חדשה של סרטן ריאות, שעברו ברונכוסקופיה בין אוגוסט 2010 ועד יולי 2012. יתרה מזאת, במטרה לקבוע אם חומרת החסימה בזרימת האוויר משפיעה על ההחלטה להציע התערבות ניתוחית בכוונת ריפוי, החוקרים בחנו את הנתונים אודות חולים עם סרטן ריאות בשלב 1A עד 3A, שעברו בדיקת תפקודי ריאות וברונכוסקופיה.

שיעורי ההימצאות של COPD עמדו על 54.4% בחולים יפנים עם סרטן ריאות שעברו ברונכוסקופיה. ההיארעות של מחלת ריאות בדרגה 1 או 2 לפי סיווג GOLD (Global Initiative for Chronic Obstructive Lung Disease) הייתה גבוהה יותר משמעותית בהשוואה לאלו עם GOLD בדרגה 3. למרות שהחוקרים לא מצאו כי תחלואה נלווית על-רקע COPD השפיעה על הסיכוי להצעת התערבות ניתוחית, מספר ניתוחי החזה שבוצעו היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת חולי COPD, בהשוואה לחולים ללא COPD.

מניתוח רב-משתנים עלה כי חומרת חסימת זרימת האוויר, שלב קליני מתקדם וגיל מבוגר זוהו כולם כגורמים מנבאים בלתי-תלויים המשפיעים על ההחלטה להציע ניתוח חזה.

BMC Pulm Med. 2014;14(14)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה