Lung Cancer

תגובה טובה יותר לטיפול כימותרפי בחולי NSCLC ללא מוטאציות EGFR (מתוך JAMA)

בחולים עם ממאירות ריאתית מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) עם עדות למוטאציות בגן EGFR, טיפול בתרופות ממשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor) דוגמת Erlotinib (טרסיבה) ותרכובות נלוות הינו הטיפול הסטנדרטי ומביא לתוצאות טובות יותר, בהשוואה לכימותרפיה קונבנציונאלית.

עם זאת, בחולים עם NSCLC ללא מוטאצית EGFR, חלק הרבה יותר גדול מהחולים עם ממאירות זה, נראה כי ההשפעה הפוכה. ממטה-אנליזה שפורסמה במהלך חודש אפריל בכתב העת Journal of the American Medical Association עולה כי ישנה עדיפות לטיפול כימותרפי קונבנציונאלי.

הסקירה כללה 11 מחקרים אקראיים, עם סך כולל של 1,605 חולים עם ממאירות מסוג NSCLC, ללא מוטאציות בגן EGFR.

מהנתונים עולה כי ההישרדות ללא התקדמות הייתה ארוכה יותר משמעותית עם טיפול כימותרפי, בהשוואה למעכבי EGFR (יחס סיכון של 1.41). עם חציון הישרדות ללא-התקדמות של 6.4 חודשים בחולים שקיבלו טיפול כימותרפי סטנדרטי, הירידה המקבילה בהישרדות ללא-התקדמות עם מעכבי EGFR הינה 1.9 חודשים.

שיעורי התגובה האובייקטיבית (כולל תגובה חלקית ומלאה) היו גם כן גבוהים יותר עם טיפול כימותרפי (92/549 חולים, 16.8%) בהשוואה לטיפול במעכבי EGFR (39/540 חולים, 7.2%). עם זאת, לא זוהו הבדלים בשיעורי ההישרדות הכוללים בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה עוד כי תתכן עדיפות לטיפולי כימותרפיה קונבנציונאליים על-פני מעכבי EGFR בחולים עם NSCLC, ללא מוטאציות בגן EGFR. עם זאת, הם מציינים כי לא ניתן לקבוע המלצות חד-משמעיות מאחר וההשוואה אינה מבוססת על הקצאה אקראית ולא נבחן פרופיל רעילות של הטיפול.

JAMA. 2014;311:1430-1437

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה