Lung Cancer

צריכת סויה עשויה לשפר את ההישרדות בנשים עם סרטן ריאות (J Clin Oncol.)

צריכת מוצרי סויה לפני אבחנה של סרטן ריאות עשויה להשפיע לטובה על התוצאות בנשים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

במחקר Shanghai Women’s Health Study, בנשים עם סרטן ריאות שצרכו סויה בכמות קטנה כל יום נרשם סיכון מוגבר לתמותה עקב סרטן ריאות, בהשוואה לאלו שאכלו כמות ממוצעת או רבה יותר במהלך חייהם.

באופן ספציפי, ב-301 נשים עם סרטן ריאות, נרשמה עליה של 81% בסיכון לתמותה עקב סרטן ריאות באלו באחוזון העשירי לצריכת סויה, בהשוואה לאלו באחוזון 50. מנגד, נרשמה ירידה של 11% בסיכון לתמותה בנשים באחוזון 90 לצריכת סויה, בהשוואה לאלו באחוזון 50. גודל ההשפעה זוהה לאחר תקנון למגוון גורמים, כולל שלב הגידול והטיפול שניתן.

למעשה תועדו 440 מקרים של סרטן ריאות ב-74,000 נשים במדגם שנחאי, אך רק אודות 301 נשים היו נתונים אודות שלב המחלה והטיפול שניתן. יחסי הסיכון ב-440 הנשים היו פחות דרמטיים בהשוואה ל-301 הנשים.

לדוגמא, ב-440 הנשים עם סרטן ריאות, נרשמה עליה על 42% בסיכון לתמותה עקב סרטן ריאות בנשים שהיו באחוזון 10 לצריכת סויה, בהשוואה לאלו באחוזון 50. ב-301 הנשים העליה הייתה הרבה יותר גדולה (81%).

למרות זאת, אעפ”י שגודל ההשפעה השתנה, העדויות התומכות בהשפעה מגנה אפשרית לצריכת סויה היו עקביות.

כצפוי באוכלוסיה אסייאתית, מרבית הנשים עם סרטן ריאות (כ-92%) מעולם לא עישנו. הגיל הממוצע בעת אבחנת הממאירות עמד על 66.3 שנים.

החוקרים העריכו את הצריכה התזונתית של סויה באמצעות שאלוני תזונה, שכללו חלב סויה, טופו מכל סוגיו, פולי סויה, נבטי סויה ומוצרי סויה אחרים.

הצריכה הממוצעת, על-בסיס המשקל היבש, עמדה על 18.0 גרם ליום של מוצרי סויה ו-8.8 גרם ליום של חלבוני סויה.

החוקרים מדווחים כי לא זוהה קשר בין צריכת מוצרי סויה ובין מאפייני החולים, דוגמת גיל בעת האבחנה, עישון, השמנה, היסטוריה משפחתית של סרטן ריאות, שלב הגידול, משטר הטיפול או הזמן בין ההערכה התזונתית ובין אבחנת המחלה.

חציון המעקב לאחר אבחנת ממאירות עמד על 36 חודשים ובמהלכם, 318 מבין 440 הנשים הלכו לעולמן; ב-301 הנשים (94.7%), הסיבה העיקרית לתמותה הייתה סרטן ריאות, וב-17 נשים (5.3%) הגורם לתמותה היה אחר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון שמצא כי צריכת סויה לפני אבחנת סרטן ריאות מלווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בנשים חולות.

J Clin Oncol. Published online March 25, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה