Lung Cancer

האם יש תועלת הישרדותית להוספת Sunitinib ל-Erlotinib בחולים עם סרטן ריאות? (J Clin Oncol)

ממחקר בשלב III בחולים עם NSCLC (Non-Small-Cell Lung Cancer) עמיד לטיפול, עולה כי הוספת Sunitinib לטיפול ב-Erlotinib הביא לשיפור שיעורי התגובה ושיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, אך ללא השפעה על שיעורי ההישרדות הכוללים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

החוקרים מאיטליה מדווחים כי ל- Sunitinibהודגמה יעילות כנגד NSCLC עמיד לטיפול בשני מחקרים בשלב II. כמו כן, יש עדויות לפיהן הטיפול עשוי להגדיל את הפעילות נגד גידולים של טיפול ב-Erlotinib.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים חילקו באקראי 960 חולים שעברו עד שני משטרי טיפול כימותרפי, שלפחות אחד מהם היה מבוסס על פלטינום, לטיפול ב-Erlotinib עם Sunitinib או עם פלסבו.

חציון ההישרדות הכוללת עמד על 9.0 חודשים בקבוצת ההתערבות לעומת 8.5 חודשים בקבוצת הפלסבו. עם זאת, חציון שיעורי ההישרדות ללא התקדמות עמדו על 3.6 חודשים בקבוצת ההתערבות, שיעורים טובים משמעותית מ-2 חודשים בקבוצת הפלסבו. שיעורי התגובה האובייקטיבית היו גם הם טובים יותר עם הטיפול המשולב: 10.6% לעומת 6.9%.

רעילות בדרגה 3 ומעלה, כולל פריחה/דרמטיטיס, שלשולים ועייפות/חולשה, היו נפוצים יותר בקבוצת ההתערבות. תופעות הלוואי החמורות הנפוצות ביותר כללו שלשולים (4.4% לעומת 0.6%) והקאות (1.5% לעומת 0.6%).

חציון ההישרדות לאחר התקדמות עמד על 4.2 חודשים עם טיפול משולב ב-Erlotinib ו- Sunitinib, לעומת 3.9 חודשים עם מתן Erlotinib בלבד.

J Clin Oncol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה