Lung Cancer

האם טיפול באספירין מפחית את הסיכון לסרטן ריאות בנשים? (Lung Cancer)

ממחקר חדש שכלל למעלה מ-1,200 נשים אסיאתיות עולה כי באלו שנטלו אספירין לפחות מספר פעמים בשבוע, הסיכון לסרטן ריאות היה נמוך משמעותית, בין אם נהגו לעשן ובין אם לאו. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Lung Cancer.

הממצאים, הקושרים בין טיפול קבוע באספירין ובין ירידה של 50% ומעלה בסיכון, אינם מוכיחים כי אספירין מספק הגנה ישירה כנגד סרטן ריאות. עם זאת, הם תומכים במחקרים אחרים שהצביעו על קשר בין טיפול קבוע באספירין ובין סיכון מופחת לממאירויות מסוימות, כולל סרטן מעי גס, ערמונית וושט.

עם זאת, מומחים טוענים כי עדיין מוקדם מדי להמליץ על שימוש רחב היקף באספירין להפחתת הסיכון לממאירות. השאלה אם אספירין מספק הגנה מפני סרטן ריאות עדיין נתונה למחלוקת רבה בשלב זה והעדויות בנושא אינן חד-משמעיות.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-400 נשים אסיאתיות שאובחנו עם סרטן ריאות וכ-800 נשים ללא-ממאירות.

החוקרים מצאו כי בנשים שנטלו אספירין באופן קבוע לפחות פעמיים בשבוע למשך חודש ומעלה הסיכון לסרטן ריאות היה נמוך יותר.

בקרב אלו שלא עישנו מעולם, הסיכויים לסרטן ריאות היו נמוכים ב-50% עם נטילת אספירין, בהשוואה לאלו שלא נטלו את הטיפול. בקרב מעשנים, נמצא קשר בין טיפול באספירין ובין ירידה של 62% בסיכון לסרטן ריאות.

החוקרים לקחו בחשבון מספר גורמים, כולל גיל, השכלה וצריכת פירות וירקות. עם זאת, עדיין ייתכן כי ישנם הבדלים אחרים העשויים להסביר מדוע בקרב מטופלות באספירין הסיכון לסרטן ריאות היה נמוך יותר. למרות שמדובר בירידה יחסית די-גדולה בסיכון בין מטופלות באספירין ואלו שלא נטלו טיפול באספירין, הירידה האבסולוטית בסיכון עשויה להיות קטנה.

מומחים בתחום סבורים כי העדויות בנושא אינן חד-משמעיות וכי מוקדם מדי להמליץ לכל המבוגרים על נטילת אספירין באופן קבוע.

Lung Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה