Lung Cancer

מתן כמותרפיה לטיפול בסרטן ריאות איננו משפיע על איכות חיי החולים (Thorax)

חוקרים מדווחים כי מתן טיפול כמותרפי בסרטן ריאות מתקדם מסוג non-small cell משפר את שיעור ההשרדות, אך לא פוגם באיכות חייהם של החולים.

אחד החוקרים, ד”ר Stephens מסביר כי המחקר מראה את יתרונות הנצפים בשיעור ההשרדות שנצפו במחקרים קודמים בשימוש בכמותרפיה המבוססת על cisplatin, וגם מוכיח כי העליה הקטה אך החשובה בשיעור ההשרדות מושגת ללא השפעה מזיקה על איכות החיים של החולים ובעלות סבירה.

החוקרים בדקו נתונים אודות 725 חולים שנבחרו באקראי לקבלת טיפול תומך בלבד או לקבלת טיפול תומך יחד עם טיפול כמותרפי המבוסס על cisplatin.

64% מהחולים בקבוצת הכמותרפיה השלימו את שלושת מחזורי הטיפול ו-27% קיבלו מחזור אחד או שני מחזורים בלבד. בנוסף, 47% עברו טיפולי הקרנות של אזור החזה. 74% מהחולים בקבוצה שלא קיבלה כמותרפיה עברו הקרנות.

בקבוצת הכמותרפיה נמצא שיעור השרדות משופר משמעותית. שיעור ההשרדות הממוצע עמד על 8 חודשים לעומת 5.7 חודשים בקבוצה שלא קיבלה כמותרפיה. עם זאת, דווח על 19 מקרי מוות הקשורים לטיפול (5%) בקבוצת הכמותרפיה.

לא נמצאו הבדלים באיכות החיים בין הקבוצות והחוקרים מציינים כי למרות עלותו של הטיפול הכמותרפי הוא נקשר להארכה של חיי החולים.  

ד”ר Stephens מסכם כי לאור הממצאים לחולים ולרופאים יש כיום מידע רב יותר שעל-פיו ניתן לקבל את ההחלטות הנוגעות לטיפול.

Thorax 2004;59:828-836.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה