Lung Cancer

פעילות אנטי-סרטנית בשימוש בפורמולה חדשה של Paclitaxel

בהתאם לתוצאות ארבעה ניסויים קליניים המצויים בשלב II, נצפות תגובות אנטי-סרטניות במקרים של סרטן השחלה, סרטן שלפוחית השתן, סרטן המעי הגס וסרטן ראות מסוג non-small-cell, בשימוש בפורמולה של paclitaxel (שמות מסחריים של החומר בארץ הם: Biotax, Mdixel, Taxol) שארוז באמולסיה שהרכבה מבוסס על ויטמין E .

על-פי דיווחי החוקרים שהובאו לאחרונה, ה-paclitaxel נסבל היטב על ידי הנבדקים, והניב שליטה בהתפתחות המחלה בשיעור של 4%-33%.  

החוקרים הסבירו כי הפורמולה החדשה שנבדקה קלה יותר למתן מהפורמולה הנוכחית, ובנוסף נראה כי שיעור רעילותה נמוך יותר.

במהלך הניסויים התרופה ניתנה באופן חד שבועי, במהלך 15 דקות של אינפוזיה לנבדקים רגישים ל-taxane הסובלים מסרטן ראות מסוג non-small-cell, NSCLC, מסרטן השחלה, מסרטן שלפוחית השתן, או מסרטן המעי הגס. תרופות ה-paclitaxel המצויות בשימוש כיום ניתנות פעם בשלושה שבועות, כשמשך כל אינפוזיה שלוש שעות.

הניסויים נערכו באופן open-label, כשבנבדקים שבהם המחלה מצויה בשלבים III או IV ושאינם מטופלים בתרופה נוספת, בוצעה תקופה אחת של כימותרפיה מסוג non-taxane בהמשך הניסוי. הניסויים בודקים שלושה מינונים של התרופה: 100mg/m2, 80mg/m2, ו-120mg/m2, כשהפחתה במינון נעשתה על בסיס שבועי של דרגה 2 או של עליה ב-neutropaenia.  

החוקרים מציינים כי עד כה הוערכו 126 נבדקים מניסוי ההעלאה במינון של שלב 2 במחקר בנוגע ליעילות הטיפול ולרעילותו. המינון השבועי המקסימלי שנסבל במקרי NSCLC, סרטן השחלה וסרטן המעי הגס נקבע ל-120mg/m2. במקרי סרטן שלפוחית השתן הוא נקבע ל-100mg/m2.

לטענת החוקרים, בשימוש בפורמולה החדשה נמדדה ירידה בשכיחות הופעת neuropathy בשיעור של 75%, וירידה בשכיחות הופעת neutropaenia בשיעור של 66%, בהשוואה לשימוש בפורמולה באריזה הנוכחית.

החוקרים מדווחים כי בקרב 43 נבדקים שבהם NSCLC המצוי בשלב IV, ובכולם נכשל טיפול כימותרפי קודם, נצפו 7 מקרים של תגובה חלקית לטיפול בניסוי, ו-2 מקרים של תגובה מלאה, כששיעור התגובה לטיפול עומד על 21%. ב-19 נבדקים נוספים המחלה התייצבה בעקבות הטיפול בניסוי.

בקרב 27 נבדקים עם סרטן שלפוחית השתן, נצפו 7 מקרים של תגובה חלקית לטיפול בניסוי, ו-2 מקרים של תגובה מלאה, כששיעור התגובה לטיפול עומד על 33%. ב-11 נבדקים נוספים המחלה התייצבה בעקבות הטיפול בניסוי.

בקרב 28 מקרי סרטן השחלה, נצפו 6 מקרים של תגובה חלקית לטיפול בניסוי, ומקרה אחד של תגובה מלאה, כששיעור התגובה לטיפול עומד על 25%. ב-9 נבדקות נוספות המחלה התייצבה בעקבות הטיפול בניסוי.

בקרב 28 מקרי סרטן המעי הגס, נצפה רק מקרה אחד של תגובה חלקית, ללא מקרים שבהם הופיעה תגובה מלאה לטיפול בניסוי, כששיעור התגובה לטיפול עומד על 4%. ב-10 נבדקים נוספים המחלה התייצבה בעקבות הטיפול בניסוי.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה