Leukemias

האם משלב Rituximab עם כימותרפיה הוא הטיפול הטוב ביותר ל-ALL? (מתוך הכנס השנתי ה-57 מטעם ASH)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-57 מטעם ה-American Society of Hematology, עולה כי הוספת Rituximab לטיפול כימותרפי מביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-אירועים של חולים עם B-Cell Precursor Acute Lymphoblastic Leukemia (BCP-ALL). משלב זה כבר מהווה את הטיפול העיקרי בלימפומה והוכח כיעיל גם במקרי Mature B-Cell ALL.

מדגם המחקר כלל 220 חולים בגילאי 18-59 שנים, עם אבחנה חדשה של BCP-ALL, שלקחו חלק במחקר GRAALL 2005. החולים טופלו ב-Rituximab (375 מ”ג למ”ר) במהלך אינדוקציה (ימים 1 ו-7), טפול הצלה חוזר לפי הצורך (ימים 1 ו-7), מיצוק (שישה עירויים), הגברה מאוחרת (ימים 1 ו-7) ושנת אחזקה (שישה עירויים), עם סך כולל של 16-18 עירויים.

לאחר חציון מעקב של 30 חודשים, בחולים שטופלו ב-Rituximab תועדו שיעורי הישנות נמוכים יותר בהשוואה לאלו שלא קיבלו את הטיפול (18% עם Rituximab לעומת 30.5% בקבוצת הביקורת). בנוסף, 65% מהמטופלים ב-Rituximab שרדו שנתיים ללא-אירועים, זאת בהשוואה ל-52% מהביקורות.

במהלך המעקב תועדו 71 אירועים חריגים חמורים על-רקע זיהום בחולים לא-מושתלים בקבוצת הטיפול ב-Rituximab ו-55 אירועים בקבוצת הביקורת, ללא שיעורי היארעות גבוהים משמעותית בקבוצת ההתערבות באף אחד משלבי הטיפול.

בחולים אלו, תוספת טיפול ב-Rituximab לטיפול כימותרפי סטנדרטי נסבלת היטב ומביאה לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-אירועים. עדיין לא נקבע משטר הטיפול האופטימאלי בתרופה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת Rituximab לטיפול המקובל צריכה לשמש כגישת הטיפול הסטנדרטית בחולים אלו.

מתוך הכנס השנתי ה-57 מטעם ASH

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה