Leukemias

טיפול אחזקה ב-Lenalidomide עם 5-Azacitidine לאחר הפוגה בחולים עם AML (מתוך Br J Haematol)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Hematology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר בשלב `1b המדגימים את הבטיחות והסבילות של טיפול אחזקה במשלב Lenalidomide עם Azacitidine בחולים עם AML (Acute Myeloid Leukemia), שהביא להפוגה ממושכת יותר בחולים עם מוטאציית NPM1.

החוקרים בחנו את משטר הטיפול המשולב ב-Lenalidomide (0-25 מ”ג, ימים 5-25) עם Azacitidine (50-75 מ”ג למ”ר, ימים 1-5) כל 28 ימים, ב-40 חולים עם AML בהפוגה מלאה לאחר טיפול כימותרפי. המחקר התמקד בחולי AML בהפוגה מלאה ראשונה עם קריוטיפ בסיכון גבוה (8 חולים), FLT3-ITD (5 חולים), חולים בגילאי 60 שנים ומעלה (31 חולים) או הפוגה שניה מ-AML (14 חולים).

החוקרים לא הגיעו לסף רעילות מגבילת-מינון. רעילויות נפוצות כללו פגיעה המטולוגית, זיהום, כאבים באתר הזריקה, עצירות, עייפות ושלשולים. בחולים לאחר הפוגה ראשונה, חציון ההישרדות ללא-ההישנות וחציון ההישרדות הכולל עמדו על 12 ו-20 חודשים, בהתאמה. בחולים עם הפוגה שניה מ-AML, חציון שיעורי ההישרדות ללא התלקחות עמדו על 11 חודשים, עם חציון הישרדות כולל שעדיין לא נקבע.

מבין 29 חולים עם סיכון ציטוגנטי בינוני, שיעורי ההישרדות ללא התלקחות עמדו על 50% לאחר 24 חודשים. החוקרים זיהו חמישה חולים עם שילוב FLT3-ITD ומוטאציית NPM1 (Nucleophosmin 1); באף אחד מאלו לא תועדה הישנות וכולם שרדו לאחר 17-39 חודשים.

טיפול אחזקה במשלב Lenalidomide/Azacitidine הביא לשיפור תפקוד תאי T לימפוציטים ציטוטוקסיים, בפרט בחולים עם מוטאציית NPM1. השילוב הנ”ל נמצא יעיל כטיפול אחזקה בדיכוי שרידי מחלה והביא להפוגה מלאה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת המשלב Azacitidine/Lenalidomide כטיפול אחזקה בחולים עם AML בסיכון גבוה.

Br J Haematol. 2015 Feb 2

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה