Leukemias

תוצאות מבטיחות ל-Ibrutinib בטיפול ארוך-טווח ב-CLL (מתוך כנס ה-ASH)

מנתונים ארוכי-טווח שהוצגו במהלך כנס ה-ASH (American Society of Hematology) עולה כי לטיפול הפומי ב- Ibrutinib תועלת ארוכת-טווח בחולים עם CLL (Chronic Lymphocytic Leukemia) .

התרופה הפומית אושרה בארצות הברית לפני כחודש לטיפול בלימפומה מסוג Mantle Cell Lymphoma ומשווקת לטיפול בלימפומה תחת השם Imbruvica. התרופה ממתינה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול ב-CLL

חלק מהמומחים בתחום ציפו כי האישור ל-CLL יתקבל עם אישור הטיפול ללימפומה. נתונים ממחקרים שהוצגו בכנס ה-ASH תומכים בבטיחות ויעילות התרופה בחולים עם CLL, כאשר בחולים שטופלו ב- Ibrutinib תועדו תוצאות הרבה יותר טובות, בהשוואה לתוצאות המקובלות בחולי CLL.

במחקר ההארכה להערכת Ibrutinib נכללו 148 חולים והחוקרים התמקדו בחולי CLL שלא קיבלו טיפול קודם ואלו עם הישנות או שלא הגיבו עוד לטיפולים. עם חציון מעקב של למעלה מ-27 חודשי טיפול, כמעט בכל החולים שלא קיבלו טיפול קודם וב-75% מאלו עם הישנות או שהפסיקו להגיב לטיפול, לא תועדה עדות להתקדמות המחלה.

עם המעקב הממושך נראה כי ההפוגה עם Ibrutinib נותרת לאורך זמן וכך גם בטיחות הטיפול בטווח הארוך. לא תועדה עליה בשכיחות זיהומים או סיבוכים ארוכי-טווח אחרים, עדות לכך שמדובר בתרופה שניתן להמשיך בה לאורך פרקי זמן ארוכים.

החוקרים עדיין לא הצליחו לקבוע את חציון ההישרדות ללא-התקדמות.

בקרב חולים שלא קיבלו טיפול קודם, ב-96% לא תועדה התקדמות של המחלה, כאשר רק בחולה אחד מבין 31 חולים בקבוצה תועדה עד כה הישנות של המחלה. החוקרים מסבירים כי לרוב מצפים להתקדמות של המחלה בתוך שנתיים בכ-50% מהחולים.

מבין 117 החולים שטופלו בעבר, ב-21 חולים תועדה התקדמות של המחלה, עם 11 מקרי תמותה בתוך 30 ימים ממנת הטיפול האחרונה. בסופו של דבר, בלמעלה מ-70% מהמטופלים המחלה נותרה יציבה.

המומחים כותבים כי Ibrutinib הינה התרופה הבודדת היעילה ביותר לטיפול ב-CLL עם השראת הפוגה ממושכת, ולכן צפויה לשנות את חוקי המשחק בטיפול ב-CLL.

שכיחות תופעות לוואי חמורות, דוגמת דלקת ריאות, ירדה לאחר השנה הראשונה לטיפול. ההיארעות של תופעות לוואי חמורות הייתה גבוהה כפליים בחולים שקיבלו טיפולים קודמים, כאשר אלו נבעו בעיקר ממצב המחלה יותר מאשר תגובה ל- Ibrutinib.

מתוך כנס ה-ASH

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה