Leukemias

התועלת של Omacetaxine בחולים עם CML עמיד לטיפול (מתוך הכנס השנתי של ASCO)

במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology הוצגו שלושה מחקרים שהדגימו תוצאות מבטיחות לטיפול ב- Omacetaxine בחולים עם CML (Chronic Myeloid Leukemia) עמידה לטיפול.

שני מחקרים מצאו כי לתרופה פעילות בחולים עם מחלה בשלב הכרוני ובשלב המואץ, עם עמידות לטיפול סטנדרטי, וסקירה של נתונים מצאה כי לטיפול פרופיל בטיחות מקובל בחולים עם CML בכל שלב. התועלת הקלינית של Omacetaxine הודגמה בשני מחקרים בשלב 2 בחולים עם CML עמיד לטיפול, שלא הגיבו לטיפול קודם לפחות ב-Imatinib; חלק גדול מהחולים היו עמידים או לא סבלו את הטיפול ב-Dasatinib ו/או Nilotinib.

המחקר הראשון כלל נתונים משני מחקרים בשלב 2. המדגם כלל 81 חולים עם CML בשלב הכרוני שהיו עמידים לטיפול (69 חולים) ללפחות שני תכשירים ממשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitors), לא סבלו לפחות שני תכשירים ממשפחה זו (7 חולים), או היו עמידים לתכשיר אחד ולא סבלו תכשיר אחר (5 חולים).

החולים טופלו ב- Omacetaxine במינון 1.25 mg/m2 בזריקה תת-עורית, פעמיים ביום, למשך 14 ימים רצופים, או פחות מכך, במהלך טיפול אינדוקציה בן 28 ימים, ולמשך עד 7 ימים במחזור כטיפול אחזקה.

ב-13 חולים עמידים לטיפול נרשמה תגובה ציטוגנטית מג’ורית (19%), וכך גם בשני חולים שלא סבלו את הטיפול (29%) ובחולה אחד עם עמידות/אי-סבילות לטיפול (20%). חציון ההישרדות הכולל היה 33.9 חודשים בקבוצה העמידה לטיפול, 25 חודשים בקבוצה עם עמידות/אי-סבילות לטיפול.

תופעות לוואי בדרגה 3/4 עקב הטיפול דווחו ע”י 66 חולים (81%). התופעות הנפוצות כללו תרומבוציט ופניה ונויטרופניה, ו-15 חולים פיתחו אירועים שדרשו הפסקה של הטיפול. תועדו תשעה מקרי תמותה במדגם, בעיקר בשל התקדמות המחלה ואלח-דם.

במחקר אחר בחנו חוקרים את הטיפול ב- Omacetaxine בחולים שקיבלו טיפול קודמים רבים, עם CML בשלב כרוני או מואץ. המחקר כלל תת-קבוצה של חולים משני מחקרים בשלב 2 , עם סך כולל של 122 חולים; 62 שקיבלו טיפול קודם בשני תכשירים ממשפחת TKI ו-60 חולים שקיבלו קודם לכן את כל שלושת תכשירי TKI המאושרים לשימוש. בנוסף, חלק גדול מהחולים קיבלו טיפול קודם בתכשירים שאינם ממשפחת TKI.

מבין 45 החולים עם CML בשלב הכרוני שקיבלו טיפול קודם בשני תכשירים ממשפחת TKI, ב-12 חולים (27%) תועדה תגובה ציטוגניטית מג’ורית וכך גם ב-11% מהחולים שטופלו קודם לכן בשלושה תכשירים ממשפחת TKI.

תופעות לוואי בדרגה 3/4 תועדו ב-52 חולים (84%) שקיבלו בעבר טיפול בשני תכשירים ממשפחת TKI וב-42 חולים (70%) שקיבלו בעבר טיפול בשלושה תכשירים. התופעה הנפוצה ביותר הייתה תרומבוציטופניה.

במחקר השלישי נכללו 207 חולים עם עמידות או אי-סבילות לטיפול קודם בתכשירי TKI מאושרים, כולל 108 חולים עם מחלה בשלב כרוני, 55 עם מחלה בשלב מואץ ו-44 חולים עם מחלה בשלב בלאסטים. מדובר היה בסקירה הגדולה ביותר להערכת בטיחות הטיפול.

החוקרים מצאו כי לטיפול תת-עורי ב- Omacetaxine פרופיל בטיחות מקובל בחולים עם CML בכל השלבים. החולים קיבלו חציון של ארבעה מחזורי טיפול; 80% דיווחו על תופעת לוואי המטולוגית אחת, לכל הפחות, 60% דיווחו על תופעות לוואי חמורה, 30% דיווחו על תופעת לוואי המטולוגית ו-34% נדרשו לאשפוז. 15% הפסיקו את הטיפול בשל תופעת לוואי חמורה.

בסה”כ נרשמו 49 מקרי תמותה (24%), כולל 15 בשלב כרוני, 11 בשלב מואץ ו-23 בשלב בלאסטים. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תרומבוציטופניה (60%), אנמיה (51%), שלשולים (40%), נויטרופניה (37%) ובחילות (30%). תגובות באתר ההזרקה תוארו ב-32% מהחולים, אך לרוב היה מדובר בתופעות בדרגה קלה. זיהומים תוארו ב-51%, כולל 16% זיהומים בדרגה 3/4.

2012 Annual Meeting of the American Society of Clinical Oncology (ASCO):

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה