Leukemias

פרופיל הביטוי הגנטי מנבא תוצאות הטיפול ב-ALL בילדים

פרופיל הביטוי הגנטי עשוי לסייע בקביעת תוכנית הטיפול אופטימלית לילדים עםacute lymphoblastic leukemia (ALL), מדווחים חוקרים במפגש השנתי של האיגוד האמריקאי להמטולוגיה.

החלוקה המקובלת כיום לקבוצות סיכון מבוססת על קיום פגמים ציטוגנטיים ((cytogenetic ספציפיים ל-ALL הקשורים בסיכון נמוך, בינוני או גבוה. עם זאת, מציינים החוקרים, ישנם הבדלים משמעותיים בין מטופלים באותה קבוצת סיכון.

במטרה לשפר את החלוקה לקבוצות סיכון של ילדים עם ALL, בחנו החוקרים פרופיל ביטוי גנטי ב-254 מטופלים של OPAL1 ((Outcome Predictor in Acute Leukemia 1, רצף DNA הממופה לכרומוזום 10q24.

תוצאות המחקר מראות ש-87% מהמטופלים עם ביטוי גבוה של OPAL1 השיגו נסיגה מלאה של המחלה, בהשוואה ל-32% מהמטופלים עם ביטוי נמוך.

כאשר OPAL1 נבחן בשילוב עם ציטוגנטיקה, 86% מהמטופלים עם ALL בקבוצת הסיכון הנמוך עם ביטוי גבוה של OPAL1 השיגו רמיסיה מלאה, בעוד שרמיסיה הושגה רק ב-35% מהמטופלים בקבוצה זו עם ביטוי נמוך של OPAL1.

ביטוי גבוה של OPAL1 היה קשור באופן מובהק לתוצאות משופרות גם במטופלים בקבוצות הסיכון הגבוה, מדווחים החוקרים.

עם הטיפולים המקובלים כיום 75% מהילדים עם ALL משיגים רמיסיה לטווח-ארוך. בדיקה של ביטוי ה-OPEL1 עשויה לסייע לאותם מטופלים עם מחלה עמידה לטיפול הרגיל. כמו כן, בדיקה זו עשויה לשמש לזיהוי מטופלים שאינם זקוקים למנות גבוהות של טיפול, שניתן להשיג אצלם ריפוי עם פחות תופעות לוואי.

ASH 45th Annual Meeting: Abstract 1. Presented Dec. 7, 2003.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה