Laboratory Tests

הנחיות חדשות לטיפול בתוספי ויטמין D של האגודה האנדוקרינית (JCEM)

הנחיות חדשות של האגודה האנדוקרינית קוראות להגביל את השימוש בתוספי ויטמין D, למעט קבוצות סיכון ספציפיות, וממליצות נגד בדיקות שגרתיות של 25-hydroxyvitamin D בבריאים

ההנחיות החדשות של האגודה האנדוקרינית קוראות להגביל את השימוש בתוספי ויטמין D מעבר לצריכה היומית המומלצת, למעט קבוצות סיכון ספציפיות, וממליצות נגד בדיקות שגרתיות של 25-hydroxyvitamin D באנשים בריאים. ההנחיות הוצגו ב-3 ביוני 2024 במפגש השנתי של האגודה האנדוקרינית ופורסמו במקביל ב-Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

ההנחיות מציינות כי האנשים שעשויים להפיק תועלת מתוספי ויטמין D כוללים:

  • ילדים בגילאי 1-18 שנים כדי למנוע רככת וכדי להוריד את הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה
  • נשים בהריון להורדת הסיכון לסיבוכים אימהיים ועובריים או יילודים
  • מבוגרים מעל גיל 75 להורדת הסיכון לתמותה
  • מבוגרים עם טרום סוכרת להורדת הסיכון לסוכרת מסוג 2

באותן קבוצות, ההמלצה היא לתוספת יומית (ולא לסירוגין) אמפירית של ויטמין D של יותר ממה שהומלץ ב-2011 על ידי האקדמיה הלאומית לרפואה (NAM, שנקראה אז המכון לרפואה (IOM)) של 600 IU/d עבור בני 1-70 שנים ו-800 IU/d עבור אנשים מעל גיל 70. המסמך מכיר בכך שהמינון האופטימלי עבור אוכלוסיות אלה אינו ידוע, אך הוא מספק את טווחי המינון ששימשו בניסויים שצוינו כהוכחה להמלצות.

לעומת זאת, המסמך מייעץ שלא לצרוך יותר ויטמין D מהצריכה היומית המומלצת לרוב המבוגרים הבריאים מתחת לגיל 75 וממליץ שלא לבדוק את רמות ויטמין D בדם באוכלוסייה הכללית, לרבות אלו עם השמנת יתר או גוון כהה יותר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה