Laboratory Tests

רמות לימפוציטים בדם עשויות לסייע בחיזוי הסיכון לתת-פעילות של בלוטת התריס בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (BMC Pulmonary Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Pulmonary Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי תת-פעילות של בלוטת התריס עולים במקביל לעליה ברמות לימפוציטים בדם בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה.

מדגם המחקר כלל 920 מבוגרים עם דום נשימה חסימתי בשינה, מהם 879 עם תפקודי תריס תקינים ו-41 עם תת-פעילות של בלוטת התריס, אשר השלימו בדיקת שינה לאורך לילה, הערכת תפקודי תריס ובדיקות דם שגרתיות.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת גורמים המנבאים תת-פעילות של בלוטת התריס.

מהנתונים עולה כי רמות לימפוציטים בדם היו גבוהות יותר משמעותית בקרב חולים עם תת-פעילות של בלוטת התריס, בהשוואה לביקורות (p=0.002). בגברים עם תת-פעילות של בלוטת התריס תועדו רמות לימפוציטים גבוהות יותר משמעותית, בהשוואה לאלו עם תפקודי תריס תקינים והפרעת הנשימה בשינה (P=0.020); ספירת לימפוציטים הייתה גבוהה יותר בנשים עם תת-פעילות של בלוטת התריס, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

בגברים עם ספירת לימפוציטים גבוהה תועד סיכון גבוה יותר לדום נשימה בשינה ואירועי ירידה ברוויון חמצן בדם, בהשוואה לביקורות ללא ספירת לימפוציטים גבוהה.

מדדי Epworth Sleepiness Scale היו גבוהים יותר משמעותית בגברים ובנשים עם תת-פעילות של בלוטת התריס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בדיקת דם פשוטה להערכת ספירת לימפוציטים עשויה לסייע בחיזוי הסיכון לתת-פעילות של בלוטת התריס בחולים עם אבחנה ידועה של דום נשימה חסימתי בשינה. לממצאים אלו עשויות להיות השלכות קליניות משמעותיות באוכלוסיית חולים זו.

BMC Pulmonary Medicine, Jan 27, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה