Laboratory Tests

יחס טסיות לאלבומין עשוי לסייע בחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם תסמונת כלילית חדה (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי יחס טסיות לאלבומין הינו מדד פרוגנוסטי אפשרי בחולים עם תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST שהופנו להתערבות כלילית מילעורית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי  מחלה קרדיווסקולארית טרשתית הינה תהליך של דלקת סיסטמית כרונית תת-קלינית. יחס אלבומין לטסיות הוכח כגורם העשוי לנבא את הפרוגנוזה במגוון הפרעות דלקתיות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין יחס טסיות:אלבומין ובין סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית בשל תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST.

החוקרים סיווגו את יחס טסיות:אלבומין לארבעה רבעונים ובחנו את הסיכון לתוצא העיקרי המשולב שכלל תמותה מכל-סיבה, אוטם לבבי לא-פטאלי ורה-וסקולריזציה עקב איסכמיה. תוצאים משניים כללו את המרכיבים הספציפיים של התוצא העיקרי.

מדגם המחקר כלל 1,391 חולים עם תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST.

מהנתונים עולה קורלציה בין רבעוני יחס טסיות:אלבומין גבוהים יותר ובין עליה בשיעור סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (33.5% ברבעון הרביעי לעומת 10.2% ברבעון הראשון, p<0/001).

מהממצאים עלה קשר בלתי-תלוי בין יחס טסיות:אלבומין ובין הסיכון המוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (רבעון רביעי לעומת ראשון: יחס סיכון של 2.04, רווח בר-סמך 95% של 1.34-3.08).

מניתוח סטטיסטי עלה קשר חיובי בין יחס טסיות:אלבומין ובין הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים והשטח מתחת לעקומת יחס טסיות:אלבומין לסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בתוך שלוש שנים עמד על 0.659 (רווח בר-סמך 95% של 0.626-0.677, p<0.001).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי לא היו אינטראקציות משמעותיות בתתי קבוצות שונות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יחס טסיות:אלבומין הינו מנבא בלתי-תלוי של הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם תסמונת כלילית חדה ללא עליות מקטע ST שהופנו להתערבות כלילית מילעורית.

Int J Cardiol, Nov 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה