Laboratory Tests

רמות AMH נמוכות מלוות בסיכוי קטן יותר להריון טבעי (מתוך כנס מטעם ה-American Society for Reproductive Medicine)

בנשים עם רמות נמוכות של AMH (או Anti-Mulerian Hormone) ייתכן מרווח זמן ארוך יותר עד להשגת הריון באופן טבעי, ללא צורך בטיפולי פוריות, בהשוואה לנשים בגיל דומה עם רמות AMH גבוהות יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-American Society for Reproductive Medicine.

מחקרים קודמים הציעו כי לרמות AMH השפעה מתונה בלבד על הסיכוי להפריה טבעית וכעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין במדגם גדול יותר של נשים על-בסיס בדיקות ביתיות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 3,150 נשים שניסו להרות במשך לפחות שלושה חודשים שהשלימו בדיקה הורמונאלית והסכימו לאיסוף נתונים לצרכיי המחקר. בכלל מדגם המחקר, ריכוז AMH הממוצע עמד על 2.71 ננוגרם/מ”ל, גיל הנשים הממוצע בעת התחלת הניסיונות להרות עמד על 31.5 שנים, מדד מסת הגוף הממוצע עמד על 25 ק”ג/מ2. מבין אלו, 74% דיווחו כי מעולם לא הרו, 6.1% סבלו מתסמונת שחלות פוליציסטיות, 5.8% דיווחו על שימוש בטיפולי פוריות.

הנשים סווגו לקבוצת נשים עם רמות AMH נמוכות (פחות מ-1 ננוגרם/מ”ל, 427 נשים), תקינות (ריכוז בטווח 1-5.5 ננוגרם/מ”ל, 2,219 נשים), או גבוהות (מעל 5.5 ננוגרם/מ”ל, 504 נשים).

לאחר תקנון לגיל, מדד מסת גוף, ולדנות, הרגלי עישון ותסמונת שחלות פוליציסטיות, בין יתר הגורמים, בנשים עם רמות AMH נמוכות תועד סיכוי נמוך ב-23% להשגת הפריה טבעית, בהשוואה לנשים עם רמות תקינות (יחס סיכון מתוקן של 0.77, p=0.009). בנשים עם רמות AMH נמוכות תועדו סיכויי הפריה נמוכים יותר במהלך 12 מחזורי ווסת, בהשוואה לנשים עם רמות AMH תקינות. לא תועדו הבדלים בסיכוי להפריה טבעית בין נשים עם רמות AMH תקינות או גבוהות.

מבין 1,791 נשים עם מחזורי ווסת סדירים, באלו עם רמות AMH נמוכות עדיין תועד סיכוי נמוך יותר להפריה טבעית, בהשוואה לאלו עם רמות תקינות (יחס סיכון מתוקן של 0.77, p=0.028).

הממצאים מעידים על קשר בין רמות AMHובין הסיכוי להשגת הריון טבעי. בנשים עם רמות AMH נמוכות מ-1 ננוגרם/מ”ל מרווח הזמן עד להשגת הריון היה מעט ארוך יותר, בהשוואה לאלו עם רמות AMH תקינות. בנשים עם מחזורים סדירים, הסיכוי הגבוה ביותר להשגת הריון ספונטאני היה בחודש השני למחקר ועלה עם עליה ברמות AMH.

ממצאי המחקר מציעים כי מדידת רמות AMH בנשים המבקשות להרות עשוי לסייע בהערכת הסיכוי להשגת הריון באופן טבעי. החוקרים מאמינים כי נתונים אלו עשויים לסייע בהערכת רמות AMH על-מנת להבין טוב יותר את פוטנציאל הפוריות של הנשים.

מתוך כנס מטעם ה-American Society for Reproductive Medicine.

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה