Laboratory Tests

רמות FGF-23 מוגברות מלוות בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (Kidney Med)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Kidney Medicine עולה כי רמות מוגברות של FGF-23 (או Fibroblast Growth Factor-23) מלווה בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב במבוגרים עם מחלת כליות כרונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב הינה תחלואה נלווית נפוצה בחולים עם מחלת כליות כרונית. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין רמות FGF-23 ובין אשפוז ראשון עקב אי-ספיקת לב וסוגים שונים של אי-ספיקת לב בקרב חולים ללא היסטוריה של אי-ספיקת לב.

מחקר Chronic Renal Insufficiency Cohort הינו מחקר פרוספקטיבי שכלל 3,502 משתתפים ונועד לבחון את הקשר בין רמות FGF-23 ובין הסיכון לאי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית. החוקרים בחנו את הקשר בין רמות FGF23 ובין היארעות אשפוזים בשל אי-ספיקת לב לפי סוג מחלת הלב.

התוצאים שנבחנו כללו היארעות אי-ספיקת לב לפי תת-סוג (אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד ואי-ספיקת לב עם מקטע פליטה לא ידוע) ואת כלל האשפוזים עקב אי-ספיקת לב. 

לאחר חציון מעקב של 10.8 שנים, החוקרים זיהו 295 אשפוזים עקב אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור, 242 אשפוזים בשל אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד ו-156 אשפוזים בשל אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה לא ידוע. שיעור כלל אירועי אי-ספיקת לב היה גבוה יותר עם עליה ברבעוני FGF-23. בהשוואה לחולים ברבעון הראשון, בחולים ברבעון הרביעי תועד יחס שיעורים של 1.81 לכלל אירועי אי-ספיקת לב..

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין רמות FGF-23 מוגברות ובין סיכון מוגבר לכלל תתי הסוגים של אי-ספיקת לב ועדויות אלו תומכות בהשלמת מחקרים נוספים להערכת רמות FGF-23 מוגברות כיעד טיפול אפשרי למניעה וטיפול בחולי אי-ספיקת לב עם מחלת כליות כרונית.

Kidney Med, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה