Laboratory Tests

פרופיל הנוגדנים העצמיים בחולים עם סקלרודרמה עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לממאירות (Arthritis & Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פרופיל הנוגדנים העצמיים בחולים עם סקלרודרמה עשוי לסייע בחיזוי הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות באוכלוסייה זו.

מדגם המחקר כלל חולים עם סקלרודרמה ממאגר Johns Hopkins Scleroderma Center Research Registry ו-University of Pittsburgh Scleroderma Center בפנסילבניה. מדגם המחקר כלל 676 חולים עם סקלרודרמה והיסטוריה של ממאירות, אשר נבחנו אל מול 687 ביקורות עם סקלרודרמה וללא היסטוריה של מחלות סרטן.

החוקרים התבססו על בדיקות דם להערכת הקשר בין פרופיל נוגדנים עצמיים בין הסיכון הכולל למחלות ממאירות באוכלוסיית חולים זו.

מהנתונים עלה כי נוגדנים כנגד POLR3 ונוגדנים כנגד Ro52 לווה בסיכון מוגבר משמעותית למחלות ממאירות בכלל. נוגדנים כנגד Centromere וכנגד U1RNP לוו בסיכון מופחת למחלות ממאירות. קשרים אלו נותרו זהים בניתוח שבחן ספציפית מקרים של ממאירויות על-רקע סקלרודרמה.

בקרב חולים עם עדות לנוגדנים כנגד Ro52 בשילוב עם נוגדנים כנגד U1RNP או כנגד Th/To תועד סיכון מופחת למחלות ממאירות, בהשוואה לאלו עם נוגדנים כנגד Ro52 בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי פרופיל הנוגדנים בחולי סקלרודרמה עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לממאירות באוכלוסייה זו. עם זאת, הם מדגישים כי מדובר בתוצאות מוקדמות ודרושים מחקרים נוספים בנושא בטרם ניתן יהיה לקבוע המלצות.

Arthritis & Rheumatology, July 24, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה