Laboratory Tests

החשיבות הפרוגנוסטית של יחס טסיות: לימפוציטים בחולים עם אוטם לבבי חד (Clin Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אוטם לבבי חד ויחס טסיות: לימפוציטים גבוה תועדה פרוגנוזה גרועה יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היחס בין טסיות ולימפוציטים עשוי לשמש כסמן לחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם אוטם לבבי חד ומטרתם הייתה לבחון את הערך הפרוגנוסטי של יחס זה לניבוי התוצאות באשפוז של חולים עם אוטם לבבי חד ואת המשמעות של יחס זה לחיזוי סיבוכים לבביים מג’וריים.

מדגם המחקר כלל 799 חולים שעברו התערבות כלילית מילעורית מוצלחת בתוך 12 שעות מהופעת כאבי חזה, אשר סווגו לקבוצת חולים עם יחס טסיות: לימפוציטים נמוך (511 חולים) או גבוה (288 חולים), על-בסיס סף יחס של 178. בעת הקבלה לאשפוז הושלמה הערכה של ספירת תאים לבנים, נויטרופילים, לימפוציטים וטסיות.

בחולים עם יחס טסיות: לימפוציטים גבוה, שיעורי היארעות סיבוכים לבביים מג’וריים, כולל קרע לבבי, אי-ספיקת לב חדה, כלל אירועים חריגים ותמותה עקב כלל האירועים, היו גבוהים יותר משמעותית. בניתוח שטח מתחת לעקומת ה-ROC עלה כי יחס טסיות: לימפוציטים מעל 178 ניבא במדויק את הסיכון לסיבוכים לבביים מג’וריים עם סגוליות של 73% ורגישות של 65%.

מניתוח סטטיסטי עלה כי גיל, יתר לחץ דם ויחס טסיות: לימפוציטים הינם גורמים מנבאים בלתי-תלויים של סיבוכים לבביים מג’וריים.

ממצאי המחקר תומכים בחשיבות האפשרית של יחס טסיות: לימפוציטים לניבוי הסיכון לסיבוכים במהלך האשפוז בחולים עם אוטם לבבי חד, רמז לכך שתהליכים דלקתיים ופרו-תרומבוטיים עשויים לתרום לפרוגנוזה הירודה בחולים עם יחס גבוה בין טסיות ולימפוציטים.

Clin Cardiol, Apr 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה