Laboratory Tests

האם להליכה השפעה על רמות סוכר בצום בחולים עם סוכרת מסוג 2? (מתוך אתר MedRxiv)

מנתונים שפורסמו באתר MedRxiv וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שאינם מטופלים באינסולין, הליכה ממושכת אינה משפיעה משמעותית על רמות הסוכר בדם בצום.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רמות סוכר בדם בצום משמשים לעיתים קרובות להערכת האיזון הגליקמי בחולים עם סוכרת במדינות בעלות הכנסה נמוכה, מאחר והמוגלובין מסוכרר וניטור סוכר ביתי לעיתים קרובות אינם אפשריים מבחינה כלכלית. במקרים אלו, חולים עם סוכרת לעיתים קרובות הולכים למרחקים רבים לקבלת טיפול רפואי, אך אין מידע רב אודות ההשפעה של הליכה על רמות סוכר בדם.

החוקרים השלימו מחקר חתך אקראי להשוואת השינויים ברמות סוכר בדם בזמן צום, כפי שנקבע בשני ביקורים נפרדים, בין הליכה על הליכון במהירות של 4.5 ק”מ/שעה למשך שעה אחת, לעומת מנוחה/ללא-הליכה.

מדגם המחקר כלל 45 מבוגרים עם סוכרת מסוג 2, שאינם תחת טיפול באינסולין; רוב החולים (77.8%) טופלו בתרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה, עם או ללא מטפורמין.

מהנתונים עולה כי הליכה במשך שעה אחת לא לוותה בשינויים ברמות סוכר בדם לאחר שעה של אימון או לאחר שעה נוספת של מנוחה.

בהשוואה לרמות הסוכר בדם בזמן מנוחה, השינויים ברמות הסוכר מתחילת המחקר (לפני התערבות) עם אימון גופני כללו ירידה של 2.7 מ”ג/ד”ל (p=0.48) וירידה של 1.8 מ”ג/ד”ל (p=0.64) לאחר 60 דקות ו-120 דקות, בהתאמה.

ההבדלים ברמות הסוכר בדם היו דומים בכל נקודות הזמן שנבחנו לאורך המעקב.

הליכה לא לוותה בהבלים ברמות הסוכר בדם לאורך המחקר.

מניתוח סטטיסטי עלה כי לא היו הבדלים ברמות סוכר בדם בין הביקורים (p=0.67) לאורך שלוש שעות לאחר תחילת המחקר, כאשר הוספת פעילות גופנית למודל לא הסבירה וריאביליות נוספת ברמות הסוכר בדם (p=0.25).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הליכה אינה צפויה להשפיע על מהימנות ניטור רמות סוכר בדם בצום בחולים עם סוכרת מסוג 2 שאינם מטופלים באינסולין.

מתוך אתר MedRxiv

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה