Laboratory Tests

רמות D-Dimer בדם עשויות לנבא אבחנה של זיהום סביב מפרק תותב (J Bone Joint Surg Am)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי רמות D-Dimer בדם מהוות מדד מנבא שאינו-נחות בהשוואה לרמות CRP (או C-Reactive Protein) ושקיעת דם לאבחנה של זיהום סביב מפרק תותב.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הרמות בדם של D-dimer, שקיעת דם, CRP ופיברינוגן ב-502 חולים שעברו ניתוח חוזר להחלפת מפרק ירך או ברך. הם בחנו את היכולת של מספר סמנים לאבחנה של זיהום סביב מפרק תותב, אשר הוגדר בהתאם לקריטריוני ה-International Consensus Meeting.

מבין 412 החולים שנכללו במחקר, ב-76.9% לא הייתה עדות לזיהום וב-23.1% הייתה עדות למחלה זיהומית. מהתוצאות עולה כי דיוק דומה לכל הבדיקות, כולל D-dimer, CRP, שקיעת דם ופיברינוגן, לאבחנה של זיהום סביב מפרק תותב.

בתת-ניתוח של חולים עם אבחנה של זיהום סביב מפרק תותב משנית לפתוגן אינדולנטי, החוקרים מצאו כי רמות D-dimer בדם הציגו תוצאות טובות יותר לעומת CRP ושקיעת דם, עם רגישות של 93.8%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי לרמות D-Dimer בדם דיוק אבחנתי דומה למדדי דלקת מסורתיים, דוגמת CRP ושקיעת דם. יתרה מזאת, מהממצאים עולה כי D-Dimer עשוי לסייע באישור האבחנה במספר תרחישים קליניים.

J Bone Joint Surg Am, Feb 9, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה