Labor

טיפול ב-enoxaparin (קלקסן) בנשים בסיכון גבוה לפקקת ורידים לאחר ניתוח קיסרי מדגים יעילות ובטיחות גבוהים (Taiwan J Obstet Gynecol)

לפי מחקר חדש שהתקיים ביפן מתן enoxaparin (קלקסן, סאנופי) למניעת פקקת ורירים (VTE) ותסחיפים ריאתיים (PE) לנשים לאחר ניתוח קיסרי הוא יעיל ובטוח.

החוקרים מציינים ברקע ש-PE הוא הגורם המוביל של תמותה אימהית במדינות מפותחות, והמניעה של VTE היא מרכיב חיוני בטיפול במיילדות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והיעילות של מתן אנוקספרין למניעת אירועי פקקת לאחר ניתוח קיסרי וכן לנתח את גורמי הסיכון הקשורים ל-VTE באוכלוסייה זו.

143 נשים שהוערכו כנמצאות בסיכון גבוה לפקקת ורידים עמוקה (DVT) לאחר הניתוח נכללו במחקר בין ינואר 2011 למאי 2012 במסגרת 7 מוסדרות ביפן.

מתן תת עורי של אנוקספרין במינון של 4000 יח’ ליום הותחל 24-36 שעות לאחר הניתוח הקיסרי למשך 5 ימים. אירועים חריגים  תועדו ודווחו בהתאם לקריטריונים המקובלים.

האבחנה של PE ו-DVT בוצעו על בסיס סימנים קליניים. אולטרהסונוגרפיה של הוורידים באיברים התחתונים בוצעו ב-102 מטופלות. הקשר בין VTE וגורמי סיכון מגוונים הוערך באמצעות מודל חד משתנה.

החוקרים מדווחים כי היו 10 (7.0%) אירועי חריגים בדרגה 1 שכללו רמות מוגברות של aspartate aminotransferase או alanine aminotransferase ב-8 מטופלות, כאב חזה במטופלת אחת ושטף דם פנימי מקומי (המטומה) באיזור ההזרקה התת עורית במטופלת אחת.

אף מטופלת לא הציגה סמנים קליניים ל-PE או DVT . מבין 102 הנשים שעברו אולטרהסונוגרפיה של הוורידים, אובחנה פקקת חד צידית בורידים באיזור שריר הסוליה ב-4 מטופלות (3.9%) . החוקרים מוסיפים ש-BMI של מעל 25 ק”ג/מ”ר לפני ההיריון היה קשור לסיכון מוגבר ל-DVT לא סימפטומטי.

החוקרים מסכמים כי המחקר הנוכחי מדגים את הבטיחות והיעילות של אנוקספרין למניעת פקקות לאחר ניתוח קיסרי. החוקרים ממליצים לבצע מחקרים נוספים בכדי לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר למניעת אירועי DVT לא סימפטומטיים.

Taiwan J Obstet Gynecol.2015 Jun;54(3):248-52.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה