Knee

טיפול בלייזר בעצימות גבוהה עשוי להפחית כאב ולשפר תפקוד בחולים עם תסמונת כאב פטלו-פמורלי (Lasers Med Sci)

טיפול בלייזר בעצימות גבוהה עשוי להפחית כאב ולהביא לשיפור בתפקוד בחולים עם תסמונת כאב פטלו-פמורלי (או Patellofemoral Pain Syndrome), בהשוואה לאולטרה-סאונד עם גירוי עצבי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lasers in Medical Science.

להערכת היעילות של טיפול בלייזר בעצימות גבוהה בחולים עם תסמונת כאב פטלו-פמורלי, החוקרים מאיסטנבול השלים מחקר אקראי ומבוקר שכלל 45 חולים עם התסמונת.

החוקרים חילקו באקראי את החולים לקבלת טיפול בלייזר בעצימות גבוהה בשילוב עם פעילות גופנית (15 חולים), שילוב TENS (או Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) עם פעילות גופנית (15 חולים), או שילוב IFS (או Interferential Current Stimulation) עם פעילות גופנית (15 חולים) למשך שבועיים.

התוצאים שנבחנו כללו את מדדי כאב לפי VAS, טווח תנועה בכיפוף הברך, חוזק שרירי ארבע ראשי והמסטרינג, מדדי Kujala, מדד תפקוד גפנה תחתונה ומבחן קימה והליכה.

מהנתונים עולה כי בחולים תחת טיפול בלייזר בעצימות גבוהה תועדה לאחר שלושה חודשים ירידה גדולה יותר במדדי כאב, עליה בזווית כיפוף הברך, שיפור במדדי Kujala ובתפקוד הכולל של הגפה התחתונה, בהשוואה לחולים בזרוע טיפול TEMS או IFS.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול בלייזר בעצימות גבוהה עשוי לשמש כאפשרות יעילה לטיפול בחולים עם תסמונת כאב פטלו-פמורלי, בפרט בשילוב עם פעילות גופנית, דוגמת חיזוק וסטוס מדיאליס, להפחתת כאב ושיפור תפקוד.

Lasers Med Sci, July 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה