Knee

פעילות גופנית יעילה כמו ניתוח לקרע מניסקוס (BMJ)

פעילות גופנית יעילה כמו ניתוח ברך בחולים בגיל העמידה עם קרע ניווני של המניסקוס, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת BMJ.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם פעילות גופנית עדיפה על ניתוח ארתרוסקופי להסרה חלקית של מניסקוס עקב קרע בהשפעה על תפקוד הברך בחולים בגיל העמידה עם קרע ניווני של המניסקוס. מדובר במחקר אקראי ומבוקר שנערך במחלקות אורתופדיות בשני בתי חולים ציבוריים ושתי מרפאות פיזיותרפיה בנורבגיה.

מדגם  המחקר כלל 140 מבוגרים, בגיל ממוצע של 49.5 שנים, עם קרע ניווני מדיאלי של מניסקוס, שאושר בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית, ב-96% הייתה עדות הדמייתית דפיניטיבית לאוסטיאוארתריטיס. ההתערבויות כללו 12 שבועות פעילות גופנית תחת השגחה בלבד או ניתוח ארתרוסקופי להסרה חלקית של המניסקוס.

מהתוצאות עולה כי אין הבדלים בעלי משמעות קלינית בין שתי הקבוצות בשינוי במדד KOOS4 (Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score) שהוגדר מראש כממוצע של ארבעה מבין חמישה מדדי KOOS (כאב, תסמינים אחרים, תפקוד ואיכות חיים הקשורה בברך) מתחילת מחקר ועד לאחר שנתיים. לאחר שלושה חודשים, כוח השרירים השתפר בקבוצת הפעילות הגופנית.

לא תועדו אירועים חריגים בשתי הקבוצות במהלך המעקב. 19% מהמשתתפים בקבוצת פעילות גופנית חצו לניתוח במהלך המעקב, ללא ערך מוסף להתערבות.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים עלהשפעות חיוביות של פעילות גופנית על-פני ניתוח בשיפור כוח שרירי הירך, לפחות בטווח הזמן הקצר. הם סבורים כי הממצאים צריכים לעודד רופאים ומטופלים בגיל העמידה עם קרע ניווני של המניסקוס וללא עדות רדיוגרפית דפיניטיבית לאוסטיאוארתריטיס לשקול פעילות גופנית תחת השגחה כאפשרות טיפול.

BMJ 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה