Interv. Radiology

האם יש צורך באנטיביוטיקה מניעתית לפני הכנסת ליין מרכזי? (מתוך כנס SIR)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס המדעי ה-36 של האגודה לרדיולוגיה פולשנית (Society of Interventional Radiology 36th Annual Scientific Meeting ) עולה כי הסיכון לזיהום מוקדם במטופלים אשר עוברים הכנסת ליין ורידי קבוע IVAD (או implantable venous access devices ) ללא אנטיביוטיקה מניעתית הינו נמוך מ-1%. שיעור זה דומה לשיעור הזיהומים המוקדמים במטופלים אשר מקבלים אנטיביוטיקה מניעתית לפני הפרוצדורה.

פרוצדורה של IVAD הינה נפוצה ביותר בתחום של רדיולוגיה פולשנית. עד למחקר זה לא היה ברור מה היעילות של מתן אנטיביוטיקה מניעתית לפני הפרוצדורה. החוקרים בדקו נתונים של כמעט 1200 מטופלים אשר עברו IVAD . מתוכם, כ-70% טופלו באנטיביוטיקה טרם הפרוצדורה. מתוך מטופלים אלה, 13 (1.1%) עברו הוצאת IVAD תוך 30 ימים מההכנסה, ואילו 37 (3.2%) נפטרו תוך 30 ימים. מתוך אלה שעברו הוצאת IVAD , ל-7 (0.6%) היה זיהום בדם.

מומחה מהתחום ציין כי תוצאות אלה אינן מפתיעות, והמליץ על הפסקת טיפול מניעתי באנטיביוטיקה, מלבד מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לזיהום (כגון מטופלים מדוכאים חיסונית או עם ספירה לבנה נמוכה). החוקרים ציינו כי הבעייתיות במתן אנטיביוטיקה מניעתית היא שבמקרים של זיהום, מדובר יהיה בחיידק עמיד ולא חיידק פשוט לטיפול.

Society of Interventional Radiology (SIR) 36th Annual Scientific Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה