Interv. Radiology

סרטני עור חשוכי מרפא עשויים להגיב להקרנות יחד עם השתלת תאי גזע (מתוך ה- Journal of Clinical Oncology)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בירחון Journal of Clinical Oncology במרץ 2010, עולה כי הקרנות לעור ולאחריהן השתלת תאי גזע עשויות להועיל במצבים מתקדמים של mycosis fungoides ו Sezary syndrome.

שתי מחלות אלו הינן הלימפומות העוריות מסוג תאי T הנפוצות ביותר.  שיעורי השרידות במצבים מתקדמים של שתי המחלות הינם נמוכים מאוד.  לדברי החוקרים, עומד שיעור השרידות ל- 5 שנים של Sezary syndrome על 11%.

במחקר הנוכחי עקבו החוקרים אחר 19 חולים עם אחת שתי המחלות הנ”ל, אשר טופלו בין השנים 2001 2008, בהקרנות של כל העור ולאחר מכון עברו השתלת מח עצם אלוגנית. 

מתוצאות המחקר עולה כי בעת המעקב בסוף 2009, 6 חולים נפטרו (31%), וביניהם 4 אשר היו ברמיסיה מוחלטת.  שיעורי השרידות לשנתיים היו 79% ושיעורי השרידות ללא התקדמות מחלה היו 53%.  שיעורי השרידות לשנתיים ללא התלקחות של המחלה עמדו על 88%.

מתוך 13 חולים חיים, 11 (85%) הראו רמיסיה מלאה, ולשניים מחלת עור יציבה.  בזמן מעקב חציוני של 1.7 שנים, לא הושגה השרידות הכללית החציונית.

החוקרים מציינים כי עפ”י הידוע ממחקרים קודמים, הפרוגנוזה של חולים עם mycosis fungoides ו Sezary syndrome הינה 2.5 שנים.

החוקרים מסכמים כי גישת טיפול זו נראית מבטיחה ויעילה, ומעלה צורך לביצוע מחקרים נוספים בחולים בסיכון גבוה עם מחלה מתקדמת, אשר קיימים להם תורמים מתאימים.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה