Interv. Radiology

האם שמן דגים אינו מגן בפני אריתמיות חדריות בחולי ICD ? (מתוך JAMA)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של JAMA, עולה כי צריכת אומגה 3 PUFA משמן דגים אינה מונעת טכיאריתמיות חדריות בחולים עם ICD (implantable cardioverter defibrillators).

ממצאים ממחקרים על בעלי חיים וממחקרים אפידמיולוגים הציעו, שלצריכת אומגה 3 PUFA יש אפקט אנטי אריתמי. אך שני מחקרים אחרונים, שבחנו את האפקט של צריכת שמן דגים בקרב חולי ICD, הניבו תוצאות לא חד משמעיות.

במחקר הנוכחי החוקרים התמקדו בקשר בין צריכת אומגה 3 PUFA ובין השכיחות של טכיאריתמיות חדריות חוזרות בחולי ICD. במחקר השתתפו 546 נבדקים, שחולקו רנדומלית לקבל 2 גרם ביום של שמן דגים או פלצבו למשך שנה.

השכיחות של טכיאריתמיות חדריות חוזרות בקבוצה, שקיבלה שמן דגים הייתה 30% ואילו בקבוצת הביקורת השכיחות הייתה 33%.

ניתוח תת קבוצות לא הראה יתרון משמעותי עבור צריכת שמן דגים בקרב נבדקים עם טכיקרדיה חדרית בשנה, שלפני המחקר או באלה עם MI קודם. לעומת זאת, צריכת שמן דגים נקשרה עם טרנד של שיפור הישרדות ללא אירוע בקבוצת ה-MI.

לדברי החוקרים, על פי מיטב ידיעתם, מחקר זה הוא המחקר עם סמיות כפולה הכי גדול, שהושלם, ושבדק את הקשר בין שמן דגים ואירועים קרדיאליים. בעוד שהממצאים מצביעים על כך, שלצריכת שמן דגים אין אפקט אנטי אריתמי משמעותי, הם גם אינם מצביעים על קיום אפקט פרו אריתמי, שזוהי דאגה, שעלתה במחקרים קודמים.

JAMA 2006;295:2613-2619

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה