Interv. Radiology

יעילות השתלה ו-Chemoradiation כנגד Cholangiocarcinoma (מתוך Ann Surg)

ממחקר חדש עולה כי טיפול המשלב הקרנות עם כימותרפיה יחד עם השתלת כבד יעיל בחולים מסוימים עם Hilar Cholangiocarcinoma. נראה כי שילוב רדיותרפיה לפני הניתוח עם 5-FU והשתלת כבד מביאים לתוצאות מצוינות במקרים  מסוימים של Hilar Cholangiocarcinoma.

לדברי החוקרים, התוצאות הראשוניות טובות יותר מתוצאות הסרה קונבנציונאלית ועומדות יפה בהשוואה לתוצאות השתלת כבד לאור אינדיקציות אחרות.

החוקרים בחנו את תוצאות חולים שטופלו במשך תקופה של 10 שנים. סה”כ 71 חולים היו מועמדים להשתלה ומתוכם עברו 38 את הטיפול. ההשתלה נעשתה רק במטופלים עם מחלה ממוקמת וללא גרורות לקשרי לימפה.

מבין 54 חולים שהיו מועמדים להסרת הגידול, 26 עברו את הניתוח. יתר 28 החולים סבלו מגידול שלא ניתן להסרה.

בקבוצת המושתלים עמד שיעור ההישרדות לשנה אחת על 92%, שיעור ההישרדות לשנתיים ול-5 שנים עמד על 82%. בקבוצת המנותחים שעברו הסרה של הגידול עמד שיעור ההישרדות לשנה על 82%, שיעור ההישרדות לשנתיים עמד על 48% ואילו שיעור ההישרדות ל-5 שנים עמד על 21%. יתרה מזו, שיעורי הישנות הגידול בקבוצת המושתלים עמדו על 13%, לעומת 27% בקבוצת המנותחים.

Hilar Cholangiocarcinoma נחשבה בעבר התווית-נגד לביצוע השתלה, אך לאור ממצאי המחקר, החוקרים מאמינים כי הטיפול הטוב ביותר ל-Hilar Cholangiocarcinoma, היא השתלת כבד בשילוב עם טיפול טרום-ניתוחי יעיל.

Ann Surg 2005;242:451-461.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה