Interv. Cardiology

עדויות חדשות תומכות בתוצאות ארוכות טווח של פרוצדורת רוס לטיפול במחלת מסתם וותין (JAMA Cardiol)

למעלה מ-80% מהחולים עם מחלת מסתם וותין לאחר פרוצדורת רוס (Ross Procedure) שרדו לאחר 25 שנים מהפרוצדורה, שיעורי הישרדות הדומים לאלו של האוכלוסייה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Cardiology. עוד עולה מהנתונים כי שיעור ההתערבויות החוזרות בחולים אלו הוא נמוך.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקר קליני אקראי שהדגים הישרדות טובה יותר, הישרדות ללא ניתוח חוזר ואיכות חיים טובה יותר לאחר עשר שנים בחולים לאחר פרוצדורת רוס, בהשוואה לשתל הומוגרפט.

הסקירה הנוכחית כללה 108 חולים בגיל חציוני של 38 שנים, רובם גברים ממוצא בריטי, אשר עברו את הפרוצדורה על-שם רוס. מבין אלו, ב-45% מהחולים אי-ספיקת מסתם וותין הייתה הפגיעה ההמודינמית העיקרית.

התוצא העיקרי היה הישרדות ארוכת טווח בהשוואה לאוכלוסייה הכללית מבריטניה התואמת בגיל, מין וארץ מוצא. תוצאים משניים כללו הישרדות ללא התערבות נוספת במסתם, התערבות חוזרת עם שתל עצמי, או התערבות חוזרת עם הומוגרפט.

שיעורי ההישרדות לאחר 25 שנים עמדו על 83% (רווח בר-סמך 95% של 75.5-91.2%), המשקפים הישרדות יחסית של 99.1% לעומת האוכלוסייה הכללית, בה שיעורי ההישרדות הכללית עמדו על 83.7%.

לאחר 25 שנים, שיעורי הישרדות ללא התערבות חוזרת על-רקע פרוצדורת רוס עמדו על 71.1%; שיעורי הישרדות ללא התערבות חוזרת עם שתל עצמי עמדו על 80.3%; שיעורי ההישרדות ללא התערבות חוזרת עם הומוגרפט עמדו על 86.3%.

החוקרים מדווחים כי לא תועד סיכון מוגבר להידרדרות שתל עצמי בחולים עם אי-ספיקת מסתם ותין, בהשוואה לאלו ללא אי-ספיקה של המסתם, ממצאים חשובים מאחר ובעבר הוצא כי התועלת של פרוצדורת רוס אינה זהה בחולים עם אי-ספיקת מסתם וותין.

בעת ביקור המעקב האחרון, לאחר כ-25 שנים מהפרוצדורה, 86% מהחולים היו בדרגה תפקודית של I או II לפי סיווג NYHA.

ממצאי המחקר מעידים כי פרוצדורת רוס מלווה בשיעורי הישרדות גבוהים מאוד לאחר למעלה משני עשורים מהפרוצדורה, כאשר העדויות החדשות מספקות תמיכה נוספת בפרוצדורה זו במבוגרים.

JAMA Cardiol, Nov 8, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה