Interv. Cardiology

נתוני עולם-אמיתי תומכים ביעילות Tafamidis בחולים עם עמילואידוזיס טרנסתירטין ואי-ספיקת לב (Curr Probl Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Current Problems in Cardiology מדווחים חוקרים על נתוני עולם-אמיתי התומכות ביעילות Tafamidis (וינדמקס) בחולים עם עמילואידוזיס טרנסתירטין לבבי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול ב-Tafamidis מלווה בהפחתת אשפוזים קרדיווסקולאריים ותמותה מכל-סיבה בחולים עם ATTR-CM (או Transthyretin Amyloid Cardiomyopathy) במחקר ATTR-ACT. עם זאת, אין נתוני עולם-אמיתי רבים אודות היעילות של Tafamidis.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי, תצפיתי, שהתבסס על נתוני TriNetX. חולים עם עמילואידוזיס טרנסתירטין ללא-מוטציה ואי-ספיקת לב סווגו לשתי קבוצות על-בסיס טיפול ב-Tafamidis. הם השלימו ניתוח PSM (או Propensity Score Matching) ובחנו את שיעורי ההחמרה באי-ספיקת לב ותמותה מכל סיבה לאחר 12 חודשים.

מדגם המחקר כלל 421 חולים שטופלו ב-Tafamidis ו-421 חולים שלא קיבלו את הטיפול התרופתי.

לאורך מעקב בן 12 חודשים, בחולים שטופלו ב-Tafamidis תועד שיעור נמוך יותר משמעותית של אשפוזים עקב אי-ספיקת לב ותמותה מכל-סיבה. עם טיפול ב-Tafamidis תועדו סיכויים גבוהים יותר להישרדות ללא-אירועי אשפוז עקב אי-ספיקת לב או תמותה מכל-סיבה.

נתוני עולם-אמיתי אלו מעידים כי טיפול ב-Tafamidis מלווה בהפחתת סיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב ותמותה מכל-סיבה בחולים עם עמילואידוזיס טרנסתירטין ללא-מוטציה ואי-ספיקת לב. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את מקומו של Tafamidis.

Curr Probl Cardiol. Jun, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה