Interv. Cardiology

הבדלים מגדריים במאפיינים הקליניים ותוצאות אוטם לבבי עם מקטע פליטה נמוך (J Am Heart Assoc)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association עולים הבדלים מגדריים במאפיינים הקליניים ותוצאות אוטם לבבי, כאשר בקרב חולים עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ו/או גודש ריאתי לאחר אוטם לבבי חד תועד סיכון גבוה יותר לאי-ספיקת לב בקרב נשים לעומת גברים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על הבדלים מגדריים בתוצאות אוטם לבבי חד, כאשר בנשים סיכון גבוה יותר להתפתחות אי-ספיקת לב. הטיפול ב- Sacubitril/Valsartan הוכח ככלי העשוי להפחית את הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.

מדגם המחקר כלל 5,661 חולים (24% נשים) עם אוטם לבבי חד ועדות למקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (עד 40%) ו/או גודש ריאתי ולפחות גורם סיכון אחד נוסף, אשר חולקו באקראי לקבלת Sacubitril/Valsartan או Ramipril.

התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה קרדיווסקולרית או היארעות אי-ספיקת לב.  מאפייני הבסיס, התוצאים הקליניים וסוגיות בטיחות נבחנו בהתאם למין החולה.

החוקרים מדווחים כי נשים היו מבוגרות יותר וסבלו ממספר גדול יותר של מחלות נלוות. לאחר תקנון רב-משתני, בנשים ובגברים תועד סיכון דומה לתמותה קרדיווסקולארית או תמותה מכל-סיבה. בקרב נשים תועד סיכון גבוה יותר לאשפוז ראשון עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.34, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.70) וסך אשפוזים עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.39, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.84).

למין החולה לא הייתה השפעה משמעותית על התגובה לטיפול ב- Sacubitril/Valsartan לעומת Ramipril.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב חולים לאחר אוטם לבבי חד, בחולים עם מקטע פליטה של חדר שמאל ו/או גודש ריאתי הסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב גבוה יותר בקרב נשים לעומת גברים. למגדר לא הייתה השפעה על השפעות טיפול תרופתי ב-Sacubitril/Valsartan לעומת Ramipril.

J Am Heart Assoc, Aug 29, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה