Interv. Cardiology

יתרונות אבלציה מוקדמת לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם אי-ספיקת לב (JACC: Clin Electrophysiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JACC: Clinical Electrophysiology עולה כי בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים שאושפזו בשל החמרת אי-ספיקת לב, אבלציה באמצעות צנתר בתוך 90 ימים מהאשפוז, בהשוואה להשלמת הפרוצדורה בשלב מאוחר יותר, לוותה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אבלציה באמצעות צנתר הינה גישה בטוחה טכנית לטיפול במבוגרים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספקית לב, אך אין נתונים אודות המועד הטוב ביותר לביצוע הפעולה לאחר אשפוז בשל אי-ספיקת לב.

מדגם המחקר כלל 2,786 חולים עם אי-ספיקת לב, שעברו אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים ב-128 מרכזים רפואיים, אשר אושפזו בשל החמרת אי-ספיקת לב ושרדו לפחות 90 ימים לאחר השחרור מבית החולים.

המחקר כלל 103 חולים שעברו אבלציה באמצעות צנתר בתוך 90 ימים מהאשפוז; יתר 2ף683 החולים שימשו כקבוצת ביקורת.

החוקרים בחנו עוד את הסיכון לתמותה 90 ימים לאחר אשפוז בשל אי-ספיקת לב בניתוח שכלל 83 מקרים של אבלציה מוקדמת לעומת 83 ביקורות תואמות.

שיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים יותר משמעותית בקרב חולים לאחר אבלציה מוקדמת, בהשוואה לקבוצת ביקורת (יחס סיכון של 0.38, p<0.001) לאורך חציון של 4.1 שנים.

הירידה בסיכון הייתה משמעותית באופן דומה בהערכת תוצאי סיום משניים, כולל תמותה קרדיווסקולארית ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

במדגם המותאם שכלל 83 חולים בכל קבוצה עלה כי שיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים משמעותית בחולים לאחר אבלציה מוקדמת, בהשוואה לביקורות תואמות (יחס סיכון של 0.47, רווח בר-סמך 95% של 0.25-0.88), עם ירידה משמעותית דומה בסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ותמותה עקב אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אבלציה מוקדמת באמצעות צנתר עשויה לסייע במניעת הישנות פרפור פרוזדורים והתפתחות החמרת אי-ספיקת לב או הפרעת קצב לב קטלנית בחולים שאושפזו בשל אי-ספיקת לב.

JACC: Clin Electrophysiol, July 19, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה