Interv. Cardiology

עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות תיקון מסתם טריקוספידלי בצנתור (J Am Col Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש התומכים בבטיחות ויעילות התערבות בצנתור לתיקון מסתם טריקוספידלי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקה חמורה של המסתם הטריקוספידלי מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה משמעותית ותמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התוצאות האקוטיות בחולים לאחר תיקון קצה-לקצה של מסתם טריקוסיפידלי עם מערכת TriClip בתנאי עולם-אמיתי.

מחקר bRIGHT הינו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, שנערך ב-26 אתרים באירופה, שכלל השלמת בדיקת אקו-לב במעבדה מרכזית. מדגם המחקר כלל קשישים בגיל ממוצע של 79 שנים עם תחלואות משמעותיות. מבין אלו, 80% מהמשתתפים סווגו בדרגה תפקודית III או IV לפי NYHA.

השתלת מוצלחת של ההתקן תועדה ב-99% מהחולים וב-77% מהחולים אי-ספיקת מסתם טריקוספידלי השתפרה לדרגה מתונה או קלה יותר לאחר 30 ימים. עוד דווח על שיפור נלווה משמעותית במצב התפקודי לפי סולם NYHA, כאשר נרשמה עליה מ-20% עד 79% בשיעור החולים עם דרגה תפקודית של I/II (p<0.0001) ובמדד שאלון Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire Score (שיפור של 19 נקודות, p<0.0001) לאחר 30 ימים.

מניתוח הנתונים עלה כי נפח קטן של פרוזדור ימין זוהה כגורם מנבא בלתי-תלוי של שיפור באי-ספיקת מסתם טריקוסיפידלי לדרגה בינונית או קלה יותר בעת השחרור מבית החולים (יחס סיכויים של 0.679, p=0.0012).

החוקרים מדווחים כי 14 חולים (2.5%) אובחנו עם אירוע חריג מג’ורי לאחר 30 ימים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על בטיחות ויעילות התערבות לתיקון מסתם טריקוספידלי בצנתור, כאשר מהנתונים עולה כי מדובר בגישה בטוחה ויעילה.

J Am Col Cardiol, Jul 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה