Interv. Cardiology

חשיבות בדיקות סקר לקרדיומיופתיה מורחבת בקרובי משפחה מדרגה ראשונה (J Am Coll Cardiol)

בדיקות סקר למחלות לב וכלי דם מומלצת בקרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת, כאשר מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי בדיקות סקר אלו מובילות לזיהוי ממצאים חדשים הקשורים במחלה הלבבית באחד משבעה קרובי משפחה ללא אבחנה קודמת של קרדיומיופתיה מורחבת.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את החשיבות של בדיקות סקר קליניות בקרב קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת.

מדגם המחקר כלל קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת ב-25 אתרים, אשר השלימו בדיקות אקו-לב ואק”ג. ניתוח סטטיסטי שימש להשוואת שיעור מקרי קרדיומיופתיה מורחבת, הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל, או הגדלת חדר שמאל, כפי שזוהו בבדיקות סקר של קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת בניתוח לפי מאפיינים דמוגרפיים, גורמי סיכון קרדיווסקולאריים ופרופיל גנטי.

המחקר כלל 1,365 קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת (גיל ממוצע של 44.8 שנים; 61.7% נשים). בקרב קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעברו בדיקות סקר, ב-14.1% הייתה אבחנה חדשה של קרדיומיופתיה מורחבת (2.1%), הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל (3.6%), או הגדלת חדר שמאל (8.4%).

שיעור קרובי משפחה מדרגה ראשונה עם אבחנות חדשות היה גבוה יותר בקרב אלו בגילאי 45-64 שנים, בהשוואה לאלו בגילאי 18-44 שנים. השיעור המתוקן לגיל של כל ממצא היה גבוה יותר בקרב קרובי משפחה מדרגה ראשונה עם יתר לחץ דם והשמנה, אך לא היה שונה באופן מובהק סטטיסטית לפי גזע ומוצא אתני (16.2% בהיספאנים, 15.2% בשחורים לא-היספאנים ו-13.1% בלבנים לא-היספאנים) או לפי מין (14.6% בנשים לעומת 12.8% בגברים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי באחד מכל שבעה קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת ניתן לזהות ממצאים לבביים, ממצאים המדגישים את החשיבות של בדיקות סקר של כלל קרובי המשפחה מדרגה ראשונה של חולים אלו.

J Am Coll Cardiol. 2023 May, 81 (21) 2059–2071

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה