Interv. Cardiology

גורמי סיכון לסיבוכים מג’וריים באשפוז לאחר אבלציה באמצעות צנתר של הפרעות קצב לב חדריות (Clin Res Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Research in Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת גיל החולה ומצב תפקודי לפי סיווג NYHA למדד הסיכון RIVA Score (או Risk in Ventricular Ablation) עשוי לשפר את יכולת חיזוי סיבוכים לאחר אבלציה באמצעות צנתר.

טיפול מבוסס-צנתר בחולים עם הפרעות קצב לב חדריות מפחית את הסיכון להפרעות קצב ותמותה בחולים מתאימים. בכל הנוגע לסיכונים של אבלציה באמצעות צנתר, יש להשלים הערכת סיכון-תועלת של הפרוצדורה הנ”ל וניתן להתבסס על מדדי סיכון דוגמת מדד RIVA. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לתקף מדד זה ולבחון גורמים מנבאים נוספים במאגר נתונים גדול של חולים לאחר אבלציה של הפרעות קצב לב חדריות.

החוקרים אספו נתונים אודות 1,964 חולים לאחר אבלציה באמצעות צנתר בשל הפרעת קצב לב חדרית בחולים עם מחלת לב מבנית (1,069 חולים) ובחולים ללא מחלת לב מבנית (893 חולים).

שיעור הסיבוכים המג’וריים עמד על 4.0% עם שיעורי תמותה באשפוז של 1.3%, כאשר שיעור הסיבוכים היה נמוך יותר משמעותית בחולים ללא מחלת לב מבנית (6.5% לעומת 1.1%, p<0.01). מדד RIVA Score הוכח ככלי מנבא יעיל להערכת הסיכון לסיבוכים מג’וריים באשפוז (יחס סיכויים של 1.18, רווח בר-סמך 95% של 1.12-1.25).  מדד NYHA של III ומעלה (יחס סיכויים של 2.5, רווח בר-סמך 95% של 1.5-4.2) וגיל החולה (יחס סיכויים של 1.04, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.07) הוכחו כגורמים מנבאים חשובים נוספים.

לאור זאת, החוקרים בחנו מדד Modified RIVA Score , אשר כלל משלב מנבאים מוכחים בהם מחלת לב מבנית, קצב פינוי גלומרולארי, ניקור אפיקרדיאלי, כמו גם גורמים מנבאים חדשים דוגמת גיל ומדד NYHA של III ומעלה. מדד זה הדגים דיוק טוב יותר בחיזוי הסיכון לסיבוכים מג’וריים, בהשוואה למודל המבוסס על מודל RIVA.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ניתן לנבא את הסיכון לסיבוכים מג’וריים באשפוז לאחר אבלציה באמצעות צנתר של הפרעות קצב לב חדריות באמצעות שילוב מדד RIVA Score עם גיל החולה ומצבו התפקודי.

Clin Res Cardiol, May 10, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה