Interv. Cardiology

היצרות קרוטיד חוזרת לאחר אנגיופלסטיה אינה קשורה לשבץ (Stroke)

חוקרים מאנגליה מדווחים בגיליון פברואר של Stroke כי מעט חולים עם היצרות חוזרת לאחר אנגיופלסטיה או כריתת פנים העורק (אנדרטרקטומי) הקרוטי סובלים משבץ.

חוקר בכיר ד”ר מרטין בראון אמר כי אנגיופלסטיה עם או ללא סטנט קשורה להיקרות משמעותית של היצרות חוזרת, אך אחוז שבץ חוזר הקשור בהיצרות חוזרת הוא נמוך.

ד”ר בראון ושותפיו ציינו כי לאחר מחקר אקראי גדול של טיפול אנדווסקולרי לעומת כריתת פנים העורק בחולים עם היצרות קרוטיד, אחוזי היצרות חוזרת חמורה ותרומתם לסימפטומים חוזרים לא היו ברורים.

החוקרים בדקו נתונים מהערכות אולטרסאונד של 145 אנדווסקולרים ו-138 חולים מנותחים בממוצע 35 יום לאחר טיפול ושוב לאחר שנה, כשהתוצאות היו זמינות ל-173 חולים אנדווסקולרים ו-175 מנותחים.

88% מהחולים האנדווסקולרים טופלו בבלון בלבד, ו-22% הנותרים עברו התקנת סטנט. מדבקות שימשו ב-63% מהחולים שעברו כריתת פנים העורק.

לאחר שנה, 18.5% מהחולים האנדווסקולרים היו עם היצרות חוזרת של 70% או יותר בעורק קרוטיד איפסילטרלי בהשוואה ל-5.2% באלו שעברו כריתת פנים העורק.

סימפטומים איפסילטרלים חוזרים היו נפוצים יותר החולים אנדווסקולרים עם היצרות חמורה (5 מ-32) לעומת חולים כאלו עם היצרות חמורה פחות (11 מ-141). עם זאת, הרוב היו התקפים איסכמיים חולפים ואף אחד מהם לא היה מנטרל או קטלני.

לא נראו סימפטומים חוזרים ב-9 חולי כריתת פנים העורק שהיו עם היצרות של 70% או יותר.

טיפול חוזר בהיצרות חוזרת לאחר אנגיופלסטיה קרוטית או התקנת סטנט אינו דרוש אלא אם קשור לסימפטומים חוזרים, מסיק ד”ר בראון.

Stroke 2005;36:281-286

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה