Interv. Cardiology

אלבומינוריה בדרגה נמוכה והסיכונים של יתר לחץ דם (Circulation)

בעבר שיערו כי היפרפילטרציה גלומרולרית והפרעה אנדותליאלית הם סמנים מוקדמים ליתר לחץ דם ראשוני העלולים להקדים עלייה בלחץ דם. מיקרואלבומינוריה, סמן להיפרפילטרציה גלומרולרית והפרעה אנדותליאלית, תוארה באנשים עם יתר לחץ דם, אך תפקידה כסמן ביולוגי של שלבים פרה-קלינים של מחלה זו לא נחקר פרוספקטיבית.

החוקרים בדקו את הקשר בין הפרשת אלבומין בשתן והסיכון ליתר לחץ דם ב-1,499 חולים ללא יתר לחץ דם (58% נשים) וללא סוכרת. במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 2.9 שנים, 230 משתתפים (15%) פיתחו יתר לחץ דם ו-499 (33%) עברו לקטגוריה גבוהה יותר של לחץ דם (מוגדר ע”י הדוח הששי של הועדה הלאומית למניעה, זיהוי, הערכה וטיפול בלחץ דם גבוה). לאחר התאמה לגורמי סיכון, למשתתפים ברביעון העליון (גברים: >6.66 mg/g; נשים: >15.24 mg/g) היה סיכון כפול להתפתחות לחץ דם גבוה (OR מותאם 1.93, P=0.006) וסיכון פי 1.5 להתקדמות לחץ דם (OR מתואם 1.45, P=0.03).

החוקרים הסיקו כי הפרשת אלבומין בשתן צופה התקדמות לחץ דם באנשים לא סכרתיים וללא לחץ דם גדלה מעבר לגורמי סיכון מבוססים וברמות מתחת לסף הקונבנציונלי למיקרואלבומינוריה. UACR עשוי להיות סמן ביולוגי יעיל לזיהוי אנשים עם סבירות גבוהה לפתח יתר לחץ דם.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה