Interv. Cardiology

בעד ונגד טיפול פולשני מוקדם בקשישים הסובלים מ-ACS ללא עליות מקטע ST

ממחקר חדש עולה כי גישה פולשנית מוקדמת בחולים מבוגרים הסובלים מ- non-ST-segment-elevation acute coronary syndrome (NSTEACS) קשורה בסיכון נמוך יותר לתמותה, לאוטם חריף ולאירועים קורונרים חוזרים אך גם בסיכון מוגבר לדימומים.

החוקרים בדקו את נתוניהם של 2,220 חולים שסבלו מ-NSTEACS ושלקחו חלק במחקר שהשווה טיפול פולשני מוקדם (אנגיוגרפיה קורונרית ורה-וסקולריזציה במידת הצורך תוך 4-48 שעות)לטיפול שמרני (אנגיוגרפיה רק באיסכמיה חוזרת או לאחר מבחן מאמץ עם תוצאות אבנורמליות). שתי הקבוצות קיבלו אספירין, הפרין IV ו- tirofiban. חולים שסבלו בשנה האחרונה מאוטם מוחי המורגי או איסכמי, חולים עם LBBB או שסבלו מאי ספיקת לב כרונית הוצאו מהמחקר.

מתוך הנבדקים, 43% היו בני 65 או יותר.

החוקרים מצאו שמבין החולים בני 65 או יותר, בקרב אלו שעברו טיפול פולשני מוקדם התמותה היתה נמוכה יותר, הם סבלו פחות מאוטם של שריר הלב ואושפזו פחות תוך 30 יום מהארוע הראשוני עקב ACS נוסף בהשוואה לקבוצה שקיבלה טיפול שמרני.

בנוסף מצאו החוקרים שהחולים הקשישים בקבוצה הפולשנית נמצאו בסיכון גבוה יותר לסבול מדימום רציני מאשר מקביליהם בקבוצת הטיפול השמרני (16.6% לעומת 6.5% בבני 75 ומעלה).

החוקרים ציינו שבקרב חולים צעירים מ-65 שנה ההבדלים היו קטנים יותר ולעיתים ללא מובהקות סטטיסטית.

מהממצאים הללו הסיקו החוקרים שהיתרונות של הגישה הפולשנית לטיפול ב-NSTEACS עולים בחולים מבוגרים, חולים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר גם לסבול מההשלכות של הטיפול (דימומים) וגם מאלו של המחלה הבסיסית. הם הוסיפו שהשיפור נצפה בבירור גם כאשר החולים קיבלו אנטגוניסטים ל- GP IIb/IIIa.

Journal Watch August 24, 2004

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה