Intensive Care

הנחיות חדשות של ה-AHA להחייאה בדום לב עקב הרעלה (Circulation)

איגוד הלב האמריקאי (AHA) פרסם ב-Circulation עדכון ממוקד לניהול חולים עם דום לב עקב הרעלה, זאת לאחר 13 שנים מאז העדכון המקיף האחרון. מאז פרסום העדכון בפעם האחרונה פורסמה ספרות ענפה בנושא, בין היתר לגבי השימוש ב-VA-ECMO עבור מטופלים שמצבם עמיד לטיפול באנטידוטים וטיפולים אחרים. ההנחיות החדשות כוללות הנחיות לגבי מנת יתר מכוונת ולא מכוונת של תרופות, חשיפה כימית ואינטראקציות בין תרופתיות.

“עברו 13 שנים מאז עדכון מקיף של הנחיות הטיפול בהרעלה”, אמר אחד המחברים ל-theheart.org, “בזמן הזה, למדנו הרבה על איך להשתמש בצורה הטובה ביותר באנטידוטים וטיפולים אחרים כדי להציל את החולים הקריטיים ביותר”. לדבריו, “במצבים נדירים בהם אנטידוטים לא מספיק עובדים, ההנחיות החדשות כוללות שימוש במכונות לב-ריאה (VA-ECMO) לחולים עם הרעלה של חוסמי בטא, חוסמי תעלות סידן, או חוסמי תעלות נתרן הגורמת להלם קרדיוגני”.

יתר על כן, הוא הוסיף, “טיפול באינסולין במינון גבוה לחולים עם הרעלת חוסמי בטא וחוסמי תעלות סידן הפך למיינסטרים. המינונים גבוהים עד פי 10 מהכמות המשמשת לטיפול במצבי חירום של סוכרת”.

עוד אמר בראיון כי “כמה עדויות מבוססות הראו שמתן אמולסיית ליפידים IV יכולה להציל את חיים במקרי מנת יתר שאינה מכוונת של תרופות הרדמה מקומיות, במיוחד bupivacaine”. הוא הוסיף כי “כאשר הטיפול הזה מורחב להרעלה של תרופות אחרות, זה לרוב לא עובד כמו שצריך, ובמצבים מסוימים עלול להחמיר את המצב. יתכן שהבעיה היא שמתן שומנים מגביר את ספיגת התרופה מהקיבה והמעיים, מה שעלול להיות מסוכן כאשר החולה נטל מנת יתר של כדורים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה