Intensive Care

תזונה עשירה בבשר, עמילן ומלח עלולה להשפיע על מחלת ריאה כרונית (American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine)

 

מחקר חדש מצא כי אכילה מרובה של בשר, עמילן מעובד ונתרן עלולה להעלות את הסבירות להתפתחות סימפטומי נשימה כרונים, כולל מחלת ריאה חסימתית כרונית (COPD).

החוקרים מצאו כי אלו שתזונתם עשירה בבשר, עמילן מעובד ונתרן נמצאים בסיכוי של פי 1.43 להופעה חדשה של שיעולים עם ליחה לעומת אלו שצורכים הרבה פירות וסויה.

הבנת כל הגורמים, כולל תפקיד התזונה בהתפתחות מחלות נשימה כרוניות תוביל למניעה וטיפול טובים יותר במחלות נשימתיות.

התוצאות פורסמו ב-American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine וניתחו נתונים להערכת הרגלי התזונה של 52,325 משתתפים. למרות שהמחקר נערך באוכלוסיה סינגפורית, דפוסי התזנה משקפים את דפוסי האוכלוסיה בארה”ב. אוכלוסיית המחקר כללה גברים ונשים ממוצא סיני בגילאים 45-74 שנה.

המשתתפים מילאו שאלוני הרגלי אכילה. זוהו דפוסי אכילה יחודיים באוכלוסיה, שכונו דפוס בשר-דים סאם ודפוס ירקות-פירות-סויה.

דפוס בשר-דים סאם כלל 31 מוצרי מזון, בעיקר חזיר, עוף, דג, ונודלס, מזונות משומרים ו-11 חטיפים. דפוס ירקות-פירות-סויה כלל 32 מוצרי מזון, מתוכם 23 ירקות, 4 פירות ו-5 מוצרי סויה.

דפוס בשר-דים סאם היה קשור להופעה חדשה של שיעול עם ליחה לאחר התאמה לגיל, מין, עישון, חינוך וגורמים נוספים. אף מוצר מזון יחיד לא יכול להחשב לעלייה של 1.4 בסיכון לשיעול עם ליחה מדפוס תזונה זה.

לידיעה בדוקטור’ס גייד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה