Infertility

זיהום בקורונה עלול לפגוע באיכות הזרע של גברים לאורך חודשים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Human Reproduction and Embryology)

קורונה

זיהום בקורונה עלולה להפחית את ספירת תאי זרע ולפגוע ביכולת התנועה של התאים לאורך שלושה חודשים ויותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Human Reproduction and Embryology.

החוקרים שמו לב לירידה באיכות הזרע לאחר זיהום בקורונה בגברים שפנו למרפאות פוריות בספרד. לאור זאת, הם החליטו להשלים מחקר שכלל 45 גברים מספרד (גיל מוצע של 31 שנים), אשר השלימו בדיקות זרע לפני ואחרי שחלו בקורונה.

בהשוואה לדגימות זרע לפני הזיהום בקורונה, נפח הזרע לאחר הזיהום הנגיפי היה קטן ב-20%, ריכוז הזרע ירד ב-27%, ספירת תאי זרע הייתה נמוכה ב-38% ומספר תאי זרע חיים היה נמוך ב-5%.

החוקרים הופתעו לגלות כי ההשפעות של הזיהום הנגיפי על מדדי הזרע נמשכו לאורך מעבר ל-78 הימים הסטנדרטיים הנדרשים לגוף לייצר תאי זרע חדשים, גם בקרב גברים שלא פיתחו מחלה בדרגה חמורה משנית לזיהום בקורונה.

החוקרים מסבירים כי בעבר הוכח כי לזיהום בקורונה השפעה על האשכים והזרע, כאשר במחקר החדש הם לא זיהו מהו  הגורם לשינויים אלו. הם מעלים חשד כי תהליכים דלקתיים או נזק למערכת החיסון מובילים להפחתת רמות טסטוסטרון. עם זאת, הם מזהירים כי מדובר בתיאוריה בלבד מאחר והם לא השלימו מדידות של רמות טסטוסטרון כחלק מהמחקר הנוכחי.

הסברה הייתה כי איכות הזרע תשתפר לאחר יצירת תאי זרע חדשים, אך לא כך היה ולא ידוע כמה זמן יידרש להשבת איכות הזרע, כאשר ייתכן כי הזיהום בקורונה גורם לנזק קבוע, גם בגברים שפיתחו מחלה קלה בלבד. עם זאת, חשוב להדגיש כי איכות הזרע ונזל הזרע של מטופלים אלו עדיין מוגדרת כתקינה לפי הגדרות ארגון הבריאות העולמי ולכן לא מובן אם שינויים אלו באיכות הזרע לאחר זיהום בקורונה יתורגמו לפוריות ירודה ויש מקום להשלים מחקרים נוספים לבחון את הסוגייה הנ”ל.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Human Reproduction and Embryology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה