Infertility

מחסור בתאי גזע ברירית הרחם גורם להפלות, כך עולה ממחקר חדש (Stem Cell)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

מחקר בריטי חדש עשוי לתת תקווה לנשים הסובלות מהפלות חוזרות ונשנות, וטוען כי מחסור בתאי גזע ברירית הרחם גורם להפלות.

וסת האישה מוביל להפעלה מחזורית של תאי רירית הרחם, להתחדשות רקמות ולהבשלה של תאי סטרומה, אשר מתמיינים לתאי דצידואה לפני ובמהלך ההיריון. היענות חריגה של תאי סטרומה של רירית הרחם (HESCs) לאותות דצידואה, קשור הדוקות לאבדן חוזר של הריונות (RPL), דבר המצביע על פגם בהבשלה התאית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב- Stem Cells מטעם אוניברסיטת Warwick שבבריטניה.

חידוש של רירית הרחם הינו תהליך המתפתח לתוך מבנה דצידואה ומתרחש עם כל מחזור חודשי, לאחר הפלה ובסיום לידה תקינה. יכולת החידוש של הרירית תלויה באוכלוסיית תאי הגזע של הרירית.

במחקר נערכו דגימות של רקמת רירית הרחם מ- 183 נשים. תרביות מביופסיית הרחם גילו כי לנשים שסבלו מ- RPL היו פחות תאי גזע, בהשוואה לקבוצת ביקורת, והמחסור גרם להאצה בהזדקנותם של תאי סטרומה. הזדקנות התאים מביאה לתגובה דלקתית, שאמנם עוזרת בתהליך השרשת העובר ברחם, אך מעכבת את ההתפתחות השלב הבא ועלולה לגרום להפלה.

החוקרים הסיקו כי המחסור בתאי גזע ברירית הרחם, אשר מוביל להזדקנות מואצת של רירית הרחם, הינו גורם המוביל לאבדן חוזר של הריונות. כעת נותר למצוא את הטיפול שיוביל למניעת הפלות אלו.

Loss of endometrial plasticity in recurrent pregnancy loss, Emma S. Lucas et al., Stem Cell, doi: 10.1002/stem.2222, first published 17 December 2015.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה