Infertility

הוספת אתיניל-אסטרדיול מגבירה שיעור הריונות בהזרעה תוך רחמית (Int J Gynaecol Obstet, באדיבות UNIVADIS)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

מחקר חדש שפורסם ב-International journal of gynecology and obstetrics בדק הוספת אתיניל-אסטרדיול לטיפול בקלימופן ציטרט בקרב נשים הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, ועוברות לראשונה הזרעה תוך רחמית. נמצא שהוספת האתיל-אסטרדיול הגבירה את שיעור ההריונות הקלינים בקרב אותן נשים.

תקציר

מחקר חדש שפורסם לאחרונה ב-International journal of gynecology and obstetrics בדק את ההשפעה של הוספת אתיניל-אסטרדיול (Ethinyl estradiol) במינון נמוך לטיפול בקלומיפן ציטראט (Clomiphene citrate), על הצלחת טיפולי פוריות לנשים הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות.

המחקר נערך בין השנים 2011 ל2013 והינו מחקר אקראי מבוקר עם סמיות כפולה (Double blinded RCT). במחקר נכללו נשים בגילאים 25-30 העוברות לראשונה הזרעה תוך רחמית (Intrauterine insemination), וסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, עם היסטוריה של לפחות שנתיים של אי פוריות, מיעוט מחזורים (oligomenorrhea) או אל-וסת (amenorrhea).

הנשים חולקו אקראית לשתי קבוצות – קבוצת ההתערבות, שכללה 45 נשים, קיבלה אתיניל-אסטרדיול (0.05 מ”ג למשך 5 ימים) בנוסף לקלימופן ציטרט (100 מ”ג למשך 5 ימים). קבוצת הביקורת, שכללה 50 נשים, קיבלה פלצבו בנוסף לאותו מינון של קלומיפן ציטרט.

שיעור ההריונות הקלינים היה גבוה יותר בקרב קבוצת ההתערבות (13 נשים, 29%) לעומת קבוצת הביקורת (5 נשים, 10%) (p=0.02). לא דווחו תופעות לוואי מהוספת האתיניל-אסטרדיול.

מסקנת החוקרים היתה ששילוב של קלימופן ציטרט ואתיניל-אסטרדיול מגביר את שיעור ההריונות בקרב נשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות העוברות הזרעה תוך רחמית.

Moini A et al. Int J Gynaecol Obstet. 2015 Nov;131(2):129-32. Epub 2015 Sep 8.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה