Infertility

טיפולי הפריה והסיכון לאסתמה בילדים (Human Reproduction)

מאת מערכת e-Med

בילדים שנולדו לאחר זמן ממושך של נסיונות להתעברות, או לאחר טיפולי הפריה יש סיכון גבוה יותר לסבול מאסתמה ומצפצופים ולהזדקק לטיפולים נגד אסתמה.

תוצאות המחקר פורסמו ב- Human Reproduction וכללו מעלה מ-18 אלף ילדים מרחבי הממלכה המאוחדת, שגויסו למחקר בגיל 9 חודשים. החוקרים השוו ילדים של זוגות שהתקשו להרות, עם אלו שהרו תוך שנה מאז תחילת הנסיונות, וכן ילדים שהוריהם נעזרו בטיפולי הפריה שונים. הילדים נבדקו שנית כשהיו בני 5 ו-7.

כשהיו בני חמש, ילדים שנולדו לזוגות שהתקשו להרות היו בסיכון גבוה משמעותית לסבול מאסתמה (סיכון יחסי של 1.39). בילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות, הסיכון היה גבוה יותר (סיכון יחסי מותאם של 2.65 לסבול מאסתמה, 1.97 לצפצופים ויותר מ-4 להזדקק למרשם). הקשר הזה נשמר, אם כי בפחות מובהקות, גם בגיל 7.  

החוקרים מציעים כי יתכן שהעליה בסיכון לאסתמה קשורה לכך שהורים שהתקשו להרות ועברו טיפולי הפריה נוטים להיות מגנים מדי על הילדים (לפי “היפותזת ההגיינה”). כמו כן, נראה כי בנשים שסובלות מאסתמה לוקח זמן רב יותר להרות לראשונה.

תוצאות המחקר סותרות מחקר קודם שטען שלטיפולי הפריה היתה השפעה קטנה על הסיכון לאסתמה בצאצאים, בהסתמך על שימוש בתרופות שנרשמו לטיפול במחלה.

לידיעה במדסקייפ

למחקר ב-Human Reproduction

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה