Infertility

זרע קפוא הינו טוב כמו זרע טרי בתהליכי פוריות באמצעות ICSI (מתוך ה- BJU International)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון BJU International, עולה כי תוצאות מוצלחות של ICSI (intracytoplasmic sperm injection) הינן דומות סטטיסטית בין אם הזרע טרי או קפוא ובין אם נלקח מן האשך או מיותרת האשך.

על מנת לחקור את השפעת השימור בקור על תוצאות ICSI, החוקרים בדקו תיקים רפואיים של 493 נבדקים שעברו ICSI לראשונה בין 1993 2008.  בוצע שימוש בזרע טרי מן האשך ב- 112 מקרים, בזרע קפוא מן האשך ב- 43 מקרים, בזרע טרי מיותרת האשך ב- 279 מקרים, ובזרע קפוא מיותרת האשך ב- 59 מקרים.

מתוצאות המחקר עולה כי לא הודגם הבדל משמעותי בין כל אחת מארבע הקבוצות שנבדקו, בשיעור ההפריות, שיעור ההריונות או שיעור הלידות (p>0.05).

לדוגמא, שיעור לידות החי עמד על 29.5% בזרע טרי מן האשך, 39.5% בזרע קפוא מן האשך, 35.4% בזרע טרי מיותרת האשך, ו 30.5% בזרע קפוא מיותרת האשך, על אף שהבדלים אלו לא היו משמעותיים סטטיסטית (p=0.32).

על אף העובדה שזרע עלול להפגע במהלך שימור בקור, במחקר הנוכחי ניתוח של תת קבוצות הראה יתרון לזרע קפוא על זרע טרי במושגים של שיעורי הפריה ושיעורי הריון.

החוקרים מציינים כי היתרון לזרע הקפוא בתהליך ה- ICSI בבעית פוריות בגבר, בו זרע מושג באופן מיקרוסקופי, עשוי להיות מוטה עקב העובדה שרק זרע בעל מאפיינים טובים מוקפא.

החוקרים מוסיפים כי לזרע קפוא מספר יתרונות. ראשית, הוא מונע את הצורך בפרוצדורות חוזרות להשגת זרע טרי, שנית, הוא מאפשר תכנון גמיש יותר של טיפולי הפוריות.  אלו עשויים להביא לירידה בעלויות הטיפולים, ולעלייה בסיכוי להפריה בזוגות בהם בעיית הפריון קשורה לאזוספרמיה.

BJU Int.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה