Infertility

rosiglitazone מועיל בנשים הסובלות מ-PCOS ומציגות תנגודת לאינסולין?

במחקר קטן שנערך בקרב 24 נשים הסובלות מסינדרום השחלה הפולי-ציסטית (PCOS) ומראות תנגודת לאינסולין נמצא כי מתן rosiglitazone (שמות מסחריים:avandia, rosi) במינון של 4 מ”ג ליום במשך 3 חודשים שיפר את מצב התנגודת לאינסולין ויצר תיקון של מחזור הוסת החודשי.

לאחר ביצוע בדיקות הורמונליות הבחינו החוקרים בירידה משמעותית, בשיעור של 44% ביחס לזמן תחילת הניסוי, ברמות האינסולין בצום בסרום הדם, ובירידה בשיעור של 52% באזור שמתחת לעקומת האינסולין (ה-AUC-אינסולין).

בהמשך לירידה בתנגודת לאינסולין, הוביל מתן ה-rosiglitazone לירידה בשיער של 57% בתפקוד תאי הביתא, לירידה בשיעור של 51% באינדקס ה-HOMA לתנגודת לאינסולין, ולעליה בשיעור של 6% באינדקס ה-QUICKI לרגישות לאינסולין.

rosiglitazone לא יצר שינוי בערך ה-BMI אולם נרשמה ירידה משמעותית בערך היחס בין היקף מותן להיקף הירך, דבר המעיד על פיזור מחדש של שומן מהאזור הבטני. החוקרים הבחינו גם כי הטיפול באמצעות rosiglitazone הוביל לירידה משמעותית ברמות ה-LH בסרום, דבר שלווה בחזרת הוסת ב-22 מתוך 23 הנשים וב-3 הריונות.

הממצאים באים בהמשך לתוצאות מחקרים קודמים שנערכו ב-metformin וב-troglitazone שבהם נמצא שיפור ברגישות לאינסולין קשור בירידה ברמת ההורמונים האנדרוגניים ובשיעור ההפרעות במחזור הוסת.

Fertil Steril 2004;81:624-629.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה