Immunology

חסר חיסוני נפוץ בחולים עם מחלת לב מולדת ומלווה בסיכון מוגבר לאשפוזים דחופים ותמותה (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חסר חיסוני נפוץ בחולים עם מחלת לב מולדת ומלווה בסיכון מוגבר לאשפוזים דחופים ותמותה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הם אספו נתונים מבוסס-אוכלוסייה להערכת השכיחות והמשמעות הקלינית של תסמונות חסר-חיסוני על-רקע מחלת לב מולדת. הם התבססו על נתוני מערכת German Health System להערכת שיעורי הימצאות נטייה לזיהומים או תסמונת חסר-חיסוני מוכחת בחולים עם מחלת לב מולדת והשוו שיעורים אלו אל מול ביקורות בגיל תואם וללא מחלת לב מולדת. יתרה מזאת, הם בחנו את החשיבות הפרוגנוסטית של חסר חיסוני לפי תמותה מכל-סיבה והעדר פניות לחדרי מיון.

מדגם המחקר כלל 54,449 חולים עם מחלת לב מולדת. מבין אלו, 14,998 (27.5%) אובחנו עם נטייה לזיהומים ו-3,034 (5.6%) אובחנו עם תסמונת חסר-חיסוני, זאת בהשוואה ל-2.9% מהאוכלוסייה הכללית בגיל תואם.

לאורך מעקב של 394,289 שנות-אדם, 3,824 חולים עם מחלת לב מולדת הלכו לעולמם וב-31,017 חולים תועד התוצא העיקרי המשולב של תמותה מכל-סיבה או אשפוז דחוף.

מניתוח רב-משתני עלה כי נוכחות נטייה לזיהומים (יחס סיכון של 2.14, p<0.001), או תסמונת חסר-חיסוני מוכחת (יחס סיכון של 1.77, p=0.035) הינם מנבאים בלתי-תלויים של תמותה מכל-סיבה. בנוסף, נטייה לזיהומים ועדות לתסמונת חסר-חיסוני נקשרו עם סיכון גבוה יותר משמעותית לאשפוזים דחופים (p=0.01) במהלך המעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בבדיקות סקר לתסמונת חסר חסיוני ולשתף פעולה עם מומחים לאימונולוגיה מאחר וחסר חיסוני עשוי להגיב לטיפול ספציפי. יתרה מזאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם בחולים עם חסר חיסוני יש יתרון לטיפול אנטיביוטי מוגבר או למתן טיפול מונע.

Eur Heart J, Feb 7, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה